Versteend plantje?
Versteend plantje?

Weer eens wat anders dan botfragmenten gevonden op de zandmotor.
Deze steen viel me op door wat ik eerst voor een wat vezelige textuur hield. Pas thuis zag ik dat het misschien om een versteend plantje ging...
Klopt dit? Of zie ik weer dingen die er niet zijn

- andersschinkel
Antw: Versteend plantje?
Ik geef toe dat het er plantachtig uitziet, maar zit het echt in steen? Het doet me ook denken aan hard geworden klei.
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Hoi Bert,
het zou om een bryozoa-kolonie kunnen gaan. Maar om hierover uitsluitsel te kunnen geven, zou je close-ups moeten maken. Gelieve met een microscoop.
Groeten,
Oliver
het zou om een bryozoa-kolonie kunnen gaan. Maar om hierover uitsluitsel te kunnen geven, zou je close-ups moeten maken. Gelieve met een microscoop.
Groeten,
Oliver
Bedankt voor de antwoorden Anders en Olivier,
Heb hier helaas geen microscoop staan waarmee ik closeups zou kunnen maken.
Op de vraag of het geen opgedroogde klei is; dat zou inderdaad kunnen, komt natuurlijk vaak voor daar op de zandmotor.. kan ik dat snel testen op de een of andere manier?
Heb hier helaas geen microscoop staan waarmee ik closeups zou kunnen maken.
Op de vraag of het geen opgedroogde klei is; dat zou inderdaad kunnen, komt natuurlijk vaak voor daar op de zandmotor.. kan ik dat snel testen op de een of andere manier?
Hallo, dit zouden heel goed resten kunnen zijn van planten; het stuk heeft veel gelijkenis met plantfossielen zoals die in Yorkshire worden gevonden.
Die zijn Jura qua ouderdom en qua soort denk ik dat je het bij de conifer achtigen moet zoeken voor de determinatie.
Succes!
groeten, Bert
Die zijn Jura qua ouderdom en qua soort denk ik dat je het bij de conifer achtigen moet zoeken voor de determinatie.
Succes!
groeten, Bert
Elbert