Nieuwsbericht schedelresten Zandmotor
- andersschinkel
Antw: Nieuwsbericht schedelresten Zandmotor
Erg leuk, Ivan! Ik zie trouwens dat je ook in de bedankjes staat van het artikel waar Niels naar linkte.
- Patrick3008
- Been thanked: 2 times
Hier nog een stuk mensenschedel die ik vorig jaar vond en inmiddels ook is gedateerd.
Dit is trouwens niet via het NFI gegaan, wel is er laatst iemand van het NFI (Cold Case Team) bij mij langsgeweest om een wervel op te halen, deze wordt gedateerd en als het blijkt dat deze van 1920 of later is dan wordt er in de databank gekeken of deze misschien afkomstig is van een vermist persoon.
Toepasselijk en interessant artikel: https://www.nrc.nl/nieuws/2016/10/31/de ... 2-a1529436
- andersschinkel
Leuk stuk! Gaat over hetzelfde (lopende) onderzoek als het wetenschappelijke artikel waarnaar Niels linkte. Van die vondst in HvH (stuk hertenkaak met pijlpunt erin) had ik nog niet gehoord; dat is wel een mooie vondst geweest!
- sjaak
- Has thanked: 372 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Nieuwsbericht schedelresten Zandmotor
Is bijbehorend persbericht. Dat van die hertenkaak zal wel een vergissing zijn. Als ik het zo lees wordt de vondst van Donny bedoeld.andersschinkel schreef:
Leuk stuk! Gaat over hetzelfde (lopende) onderzoek als het wetenschappelijke artikel waarnaar Niels linkte. Van die vondst in HvH (stuk hertenkaak met pijlpunt erin) had ik nog niet gehoord; dat is wel een mooie vondst geweest!
Groet,
Niels
Niels
Is er al meer bekend over dat stuk van Donny, Niels? Bij de determinatiedag in Historyland meldde Marcel dat er bij de vergelijkingscollectie van de RUG gekeken ging worden? Weet jij hier meer van? Ik ben erg benieuwd!
Gideon de Jong
- sjaak
- Contacteer:
Op FB staat een krantenartikel. Gaat inderdaad om hetzelfde stuk maar is kennelijk toch edelhert.
Groet,
Niels
Niels
Ik heb het artikel gelezen, maar dacht dat jij misschien meer info had.
Gideon de Jong
- sjaak
- Contacteer:
Nee. Daarvoor zal je bij Donny moeten zijn, maar ik begrijp dat er vervolgonderzoek komt.
Groet,
Niels
Niels