Langste Dentalina
Langste Dentalina
Hallo, in mijn stalen uit Estepona(Spanje) vond ik tot nu toe de langste Bentische foraminifeer n.l. een Dentalina aucata , d Orbigny,1864. De stalen komen uit het Plioceen, Zanclien-Piacenzien. Deze formaties zijn ca. 100m omhoog getilt . Beschreven word dat het bestond uit lagunes uit de vroegere kust ten tijde van de vorming van de Middelandsezee. De z.g.n. Gibraltar cri,cis. Zijn er leden die nog langere Dentalina,s hebben gevonden?
Groet,Ben
0000000000
- KoenJ
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Antw: Langste Dentalina
Mag dat volgens de forumregels, opscheppen dat je de langste hebt? 
Dit is inderdaad wel een joekel. 2 cm is echt enorm. Dit beestje moet toch een paar jaar oud zijn geworden zou je zeggen.

Dit is inderdaad wel een joekel. 2 cm is echt enorm. Dit beestje moet toch een paar jaar oud zijn geworden zou je zeggen.
Groeten,
Koen
Koen
Ronduit prachtig. Zo groot kwam ik ze nooit tegen in mijn Pliocene stalen.
mvg Stijn
mvg Stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
hallo Koen, er altijd wel mensen die een langere hebben. Maar dit is een reuze exemplaar. Ik heb tientallen Dentalina,s uit het Plioceen maar deze slaat alles. Ik vroeg me af of er rond Antwerpen ook zulke dingen boven gekomen zijn. maar wie weet.
groet,Ben
0000000000
Hallo Stijn, misschien hebben ze beter gedijd in wat warme water in het zuiden. Maar ok uitschieters zijn er altijd wel. het is een tref dat hij is heel gebleven.
Groet,Ben
0000000000
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Deze overtreft met een zéér grote marge de exemplaren die ik ooit uit het gruis heb zitten vissen... wauw.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)