Knobbelig uitsteeksel (gewei?)
Knobbelig uitsteeksel (gewei?)

Dit kleine stukje komt van de Zandmotor en heeft een interessante vorm die iemand hier misschien herkent.
Via de mail al even met Ivan besproken, en die denkt dat het misschien een stukje schedel is met de aanzet van een gewei. Ik heb nog een beetje twijfel omdat er weinig vergelijkingsmateriaal te vinden is, en er een gat doorheen zit (zichtbaar op laatste foto) naast de knobbel. Leek me niet zo logisch op die plek..
Onderkant is geheel spongiosa.
Iemand een idee?
- sjaak
- Has thanked: 375 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Antw: Knobbelig uitsteeksel (gewei?)
Lastig. Het is een fragment en de foto's zijn niet al te scherp. Zou ook een stuk wervel kunnen zijn maar zoiets moet je in de hand hebben.
Groet,
Niels
Niels
Antw: Knobbelig uitsteeksel (gewei?)
Bedankt voor het antwoord Niels!
Begrijp dat zo'n fragment lastig te identificeren is, had gehoopt dat het misschien een heel specifieke vorm was.
Na je berichtje ook nog even naar wervels zitten kijken, en dat is inderdaad ook een goede mogelijkheid. Misschien een deeltje van een Axis ofzo, daar zie ik wel bij veel dieren zo'n afgerond uitsteeksel.
Misschien dat ik het ooit een keer meeneem naar een bijeenkomst, tot dan gaat hij in het ongedetermineerd bakje!
Begrijp dat zo'n fragment lastig te identificeren is, had gehoopt dat het misschien een heel specifieke vorm was.
Na je berichtje ook nog even naar wervels zitten kijken, en dat is inderdaad ook een goede mogelijkheid. Misschien een deeltje van een Axis ofzo, daar zie ik wel bij veel dieren zo'n afgerond uitsteeksel.
Misschien dat ik het ooit een keer meeneem naar een bijeenkomst, tot dan gaat hij in het ongedetermineerd bakje!