PaleoTime : fossielenbeurs 13 nov 2016 - ik zoek / ik neem mee

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
FossilDude
Administrator
Has thanked: 326 times
Been thanked: 310 times
Contacteer:
PaleoTime : fossielenbeurs 13 nov 2016 - ik zoek / ik neem mee

Bericht door FossilDude » 03 nov 2016, 18:03

Naar goede gewoonte starten we weer een topic op voor de komende beurs, waarin mensen kunnen aangeven waar ze naar op zoek zijn, en wat ze zelf aan materiaal mee kunnen nemen naar de beurs in Wijgmaal, op 13 November 2016.

Op deze manier kunnen we ervoor zorgen dat er tussen de forumleden lekker veel en goed materiaal de weg naar de juiste collectie kan vinden!

Als altijd geldt: afspraken maken voor verkoop kan en mag, maar ook ruilen is toegestaan en wordt zelfs aangemoedigd. Hou er rekening mee dat de beurs geen uitgesproken commercieel karakter nastreeft, en dat we vooral ruilverkoop willen aanmoedigen. Dit komt erop neer dat de opbrengst van de verkoop van fossielen integraal besteed wordt aan de hobby, bijvoorbeeld voor de aanschaf van preparatiemateriaal, boeken, doosjes of andere fossielen. Er wordt m.a.w. geen persoonlijke financiële verrijking nagestreefd.

[Bewerkt door FossilDude op 14-11-2016 om 13:22 NL]

Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)

Stijn
Been thanked: 2 times
Contacteer:
Antw: PaleoTime : fossielenbeurs 13 nov 2016 - ik zoek / ik neem mee - wetenschappelijke literatuur

Bericht door Stijn » 03 nov 2016, 20:30

Tijdens PaleoTime zorgen heel wat standhouders zorgen voor een bijzonder ruim aanbod aan wetenschappelijke en vulgariserende literatuur: Lingua Terrae Books (LTB) is naast uitgever van recente geologische en paleontologische publicaties, ook hoofdspeler in de markt van oude en antiquarische boeken. LTB is bovendien zelden op een Belgische beurs aanwezig. Grijp dus uw kans! Nog meer tweedehands boeken kan u o.a. vinden bij Peter Markies, Dick De Swart, en een groot deel van onze andere standhouders. Verder is ook Palaeo Publishing & Library weer present met de allernieuwste nummers van de reeksen Palaeontos en Palaeofocus. Bram Langeveld, huidig conservator bij Het Natuurhistorisch Museum van Rotterdam, vertegenwoordigt de Werkgroep Tertiair en Kwartaire Geologie (WTKG) en stelt enkele van zijn laatste publicaties voor. De Belgische Vereniging voor Paleontologie stelt o.a. hun vernieuwde tijdschrift Spirifer voor. En aan de stand van hoofdorganisator Hona vzw kan je het Hona tijdschrift inkijken en bestellen, alsook de twee recentste Hona publicaties, nl. De Kesselberg binnenste buiten (15 euro) en het boek Erfgoed Aarde: een kijk op mens en natuur (aan de actieprijs van 20 euro) aanschaffen.

"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996

Stijn
Contacteer:
Antw: PaleoTime : fossielenbeurs 13 nov 2016 - ik zoek / ik neem mee

Bericht door Stijn » 03 nov 2016, 20:34

Afbeelding

Zelf heb ik de voorbije dagen mijn boekenkast nog eens opgeruimd, en ik breng heel wat dubbels mee van oude werken, en enkele nummers van het tijdschrift Fossilien. Enkele weken geleden kwam een prachtig boek uit waaraan ik heb meegewerkt, en daar breng ik ook enkele exemplaren van mee.

Eldredge 1996

Stijn
Contacteer:

Bericht door Stijn » 03 nov 2016, 20:35

PaleoTime is ook hét geschikte evenement voor de aanschaf van allerhande terrein-, preparatie en collectiebeheermateriaal. De GeoRockShop van Herman Van Zevenberg, oprichter van forum fossiel.net, biedt een zeer ruim gamma aan materiaal en toebehoren die erg nuttig zijn voor elke verzamelaar aan zeer democratische prijzen. Denk bijvoorbeeld aan kleine flesjes lijm, kleine hoeveelheden KOH, loepjes, opbergzakjes, allerhande beiteltjes, preparatienaalden, mesjes…teveel om op te noemen. Je kan alvast een deel van de inventaris raadplegen via de website, en vooraf een bestelling plaatsen die je tijdens PaleoTime kan ophalen. Ook Didier Walhein heeft een zeer ruim aanbod aan handige vouwdoosjes en preparatiemateriaal. Verder zijn er elk jaar enkele van onze standhouders die hun overschot aan veldmateriaal zoals pikhouwelen en hamers en preparatiemateriaal van de hand doen, zodat er ook echte 2ehandskoopjes te doen zijn. Hierbij geldt natuurlijk: first come, first serve!

Eldredge 1996

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 03 nov 2016, 20:49

Ik neem, net zoals vorige edities, een selectie ongeprepareerde trilobieten mee, en een ton preparatieadvies.
Een zakje gruis om leuke fossieltjes uit te sorteren heb ik ook nog liggen
Daarnaast breng ik nog enkele zee-egeltjes uit Landaville mee.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Stijn
Contacteer:

Bericht door Stijn » 04 nov 2016, 02:28

Als er interesse is, neem ik ook bicar zandstraalpoeder mee.

Eldredge 1996

TriloBase
Been thanked: 7 times
Contacteer:

Bericht door TriloBase » 07 nov 2016, 13:16

GEZOCHT : Jura brachiopoden van Normandië.

We delen Jura brachiopoden uit aan de ingang van de beurs. Maar we verwachten veel volk en onze vrees is dat we er niet genoeg gaan hebben.
Daarom deze oproep: iedereen die nog Jura brachiopoden heeft uit Normandië (omgeving Luc-sur-Mer) mag die altijd meebrengen en aan de HONA-stand aan de ingang afgeven.

De gulle gevers worden alvast van harte bedankt. :)

---------
TriloBase
---------

Frederik
Administrator
Contacteer:

Bericht door Frederik » 07 nov 2016, 13:18

Hey Danny,

Ik heb er nog een paar. Ik zal eens graven in de collectie.

something (TH Huxley)

krotbiker
Has thanked: 1 time

Bericht door krotbiker » 07 nov 2016, 15:10

Frederik ik heb zeker intresse voor een ongeprepareerde trilobiet,en stijn breng maar zeker bicar zandstraalpoeder mee!
Grts

tony

Frederik
Administrator
Contacteer:

Bericht door Frederik » 09 nov 2016, 13:14

OPROEP: Neem je trilobieten mee om te laten determineren!

Net na zijn lezing over de trilobietenfauna van Vireux zal Allart Van Viersen met mij aan de Fossiel.net stand klaarstaan om al uw vragen over trilobieten te beantwoorden.
We kunnen meegebrachte trilobieten controleren op authenticiteit, en indien mogelijk voorzien van een zo nauwkeurig mogelijke identificatie.
Uiteraard volledig kostenloos en vrijblijvend.

In het bijzonder indien je Belgische trilobieten in de collectie hebt, nemen we zeer graag eens een kijkje. Het zou niet de eerste keer zijn dat er leuke verrassingen opduiken tussen de meegebrachte stukken.

something (TH Huxley)

Plaats reactie