Prep ; Kettneraspis . Issoumour .
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Prep ; Kettneraspis . Issoumour .

Hallo iedereen.
Je ziet hier dus duidelijk dat er iets niet klopt met de thorax. Pfffff ;(
GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen.
Terwijl ik de langste stekel aan het preppen was zag ik opeens een klein puntje van een stekel over deze stekel uitkomen(Net rechts naast de X) Moeilijk te zien,maar ik dacht daar ook weer aan een kapotte thorax en dat dit puntje wel eens van deze stekels zou kunnen zijn.
Ik ben zelf benieuwd of mijn vermoeden zal uitkomen.
GR
strandjutters
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Ja, opgelet. Het ziet er inderdaad naar uit dat er één en ander verschoven kan zijn. Dit leidt al snel tot rare posities van de stekels, zelfs al gaat het om kleine verschuivingen. Best eerst de hele centrale as (rachis) vrijleggen, dan van binnen naar buiten, en van voor naar achter werken. Volgens mij heb je zo de kleinste kans om ergens per ongeluk door te ploegen.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- strandjutters
Hallo Frederik.
Ja ik zal het op deze manier proberen
Ik ben vanavond niet veel op geschoten,heb aan beide zijden een thorax segment meer vrijgeprept.
Ik heb het puntje wat ik dacht een stekel ook vrij gemaakt,maar dat blijkt een fragmentje thorax,weet zelf niet of het van deze trilo is.
Nu het vervolg is zeer veel matrix verwijderen omdat ik nu in de bocht zit waar de staart onder de thorax verdwijnt,maar er zit hier 5 cm matrix in de weg
Das voor het weekend denk ik,heel veel precisie schijfwerk.
GR
Ja ik zal het op deze manier proberen

Ik ben vanavond niet veel op geschoten,heb aan beide zijden een thorax segment meer vrijgeprept.
Ik heb het puntje wat ik dacht een stekel ook vrij gemaakt,maar dat blijkt een fragmentje thorax,weet zelf niet of het van deze trilo is.
Nu het vervolg is zeer veel matrix verwijderen omdat ik nu in de bocht zit waar de staart onder de thorax verdwijnt,maar er zit hier 5 cm matrix in de weg

Das voor het weekend denk ik,heel veel precisie schijfwerk.
GR
strandjutters
Dag Pascal,
dit wordt inderdaad heel veel en voorzichtig graafwerk, want de stekels kunnen door die verschuiving alle richtingen uitgaan.
Eerst de " ruggengraat" blootleggen, lijkt mij ook de beste benadering.
Succes
Lugo
dit wordt inderdaad heel veel en voorzichtig graafwerk, want de stekels kunnen door die verschuiving alle richtingen uitgaan.
Eerst de " ruggengraat" blootleggen, lijkt mij ook de beste benadering.
Succes
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
- strandjutters

Hallo iedereen.
Alweer een stukje verder.
Ik heb eerst de kant gedaan die mij normaal leek,nu heb ik wat meer ruimte en zicht op de andere kant met de gebroken thorax.
GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen.
Nog een stapje verder,het is echt wel bizar deze breuk ,ik heb dit nog niet vaker gezien bij een half opgerolde trilobiet.
Ik heb de indruk dat de stekels tegen de lange derde thorax stekel zijn samengespoelt,ze lijken allemaal samen eronder te gaan.
Maar das voor morgen,ik heb in elk geval alles terug gevonden.
GR
strandjutters
-
- strandjutters
Bedankt Tim.
Maar geef mij maar een normaal exemplaar,al die breuken,ben er geen fan van
Je ziet ook op de thorax die beige kleur,das hetzelfde als op het glabella en dat prept super moeilijk,maar toch is de schaal er nog.
Ook liggen de losse thorax fragmenten over het pygidium (Moeilijk te zien op deze foto,s)ik moet er dus onderdoor werken,niet gemakkelijk ;(
Maar goed hij moet eruit
GR
Maar geef mij maar een normaal exemplaar,al die breuken,ben er geen fan van

Je ziet ook op de thorax die beige kleur,das hetzelfde als op het glabella en dat prept super moeilijk,maar toch is de schaal er nog.
Ook liggen de losse thorax fragmenten over het pygidium (Moeilijk te zien op deze foto,s)ik moet er dus onderdoor werken,niet gemakkelijk ;(
Maar goed hij moet eruit

GR

strandjutters
-
Is waar, zeker geen makkelijk stuk. Maar een enorme bron aan leermateriaal. Als deze mooi eruit komt ga je met een mooi complete geen probleem hebben omdat je elk onderdeel perfect bestudeerd hebt en kent.