Lijmen

Vragen of informatie over prepareren, technieken en materiaal.
Plaats reactie
Spinomax
Lijmen

Bericht door Spinomax » 13 nov 2016, 15:38

Hallo mensen,

ik ben vandaag naar Paleotime in leuven geweest. het was daar erg leuk en ik heb daar ook iets leuks gekocht, namelijk een staartwervel van een spinosaurus. hij werd verkocht met een afgebroken puntje aan de bovenkant van de wervel. de verkoper zij dat ik dat maar moest lijmen. toen ik thuis kwam en hem wou lijmen dacht ik: moet dat niet met een bepaalde soort lijm? zou anders het fossiel helemaal raar worden? dus nu is mijn vraag: moet je fossielen lijmen met speciale lijm?

Sauri qui ambulant

KoenJ
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times
Antw: Lijmen

Bericht door KoenJ » 13 nov 2016, 17:14

Beste Spinomax,

Kijk in iedergeval eens hier: http://www.fossiel.net/information/arti ... onserveren ,en maak ook eens gebruik van de zoekfunctie rechtsboven. Paraloid is in ieder geval verkrijgbaar bij de georockshop ( zie het menu hierboven).

Maar voor een echt stevige bevestiging kun je een epoxylijm (2 componenten) gebruiken. Deze zijn alleen niet reversibel voor zover ik weet. Wel even oefenen voordat je die toepast op je fossiel.

Welkom op het forum trouwens!

[Bewerkt door KoenJ op 13-11-2016 om 17:15 NL]

Groeten,
Koen

Spinomax

Bericht door Spinomax » 13 nov 2016, 17:22

Bedankt Koenj ik zal het gaan toepassen, maar werk het op kleine oppervlakten want het is ongeveer 1 bij 0,25 cm groot ;-)

[Bewerkt door Spinomax op 13-11-2016 om 17:27 NL]

Sauri qui ambulant

KoenJ
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Bericht door KoenJ » 13 nov 2016, 18:43

Paraloid werkt dan zeker. Alleen is dat niet de stevigste verbinding. Epoxy werkt ook, of secondenlijm..

Groeten,
Koen

Plaats reactie