Tanden van reptielen en dinosauri

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Plaats reactie
torvosaurus
Been thanked: 4 times
Tanden van reptielen en dinosauriërs

Bericht door torvosaurus » 15 nov 2016, 21:35

Hallo,

De laatste tijd kijk ik vooral weer naar tanden van reptielen en dinosauriërs.
Het internet is helaas voor veel soorten de enige mogelijkheid om eraan te geraken.
Als je online koopt, waar moet je dan vooral op letten? En zijn er misschien sites waarvan jullie uit ervaring weten dat ze betrouwbaar zijn, of betrouwbare Ebay verkopers?

Gr

Thijs

Vuursteentje79
Been thanked: 11 times
Antw: Tanden van reptielen en dinosauriërs

Bericht door Vuursteentje79 » 15 nov 2016, 22:18

Om te beginnen wellicht de georockshop?
Mooi materiaal en zeker betrouwbaar!

Grtz

Verzameling fossielen = bijeengebrachte verwondering.

Max-fossils

Bericht door Max-fossils » 16 nov 2016, 08:47

Hoi,

Net zoals @Vuursteentje79 zei, is de GeoRockShop een goede begin.
Anders is Henskens Fossils heel erg goed, en er zijn een paar dinosaurier en mosasaurier tanden te koop. henskensfossils.nl Op deze website heb ik wat mooie dingen gekocht, en ze waren snel geleverd!
Maar eBay zal ik niet op gaan, vooral als het om Chinese verkopers gaat, omdat die bijna altijd replicas zijn.

Groeten,

Max

We are all fossils in the making.

Stijn
Been thanked: 2 times
Contacteer:

Bericht door Stijn » 16 nov 2016, 14:47

Er was een mooi aanbod vorige zondag op PaleoTime.

Online kopen heeft altijd een risico, zelfs bij betrouwbare handelaren, omdat je het materiaal vooraf in het beste geval enkel via foto kan bekijken. Veel online handelaren kennen bovendien zeer weinig tot niets van de fossielen die ze verkopen.

cheerS

"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996

torvosaurus

Bericht door torvosaurus » 16 nov 2016, 19:36

Hallo

Bedankt voor de reacties. Op PaleoTime was ik helaas niet en de Georockshop heeft niks nieuws meer voor mij.

Nog andere suggesties?

Gr

Thijs

Max-fossils

Bericht door Max-fossils » 16 nov 2016, 22:06

Em, ja. In mijn eerder reactie heb ik henskensfossils.nl aangeraden...

We are all fossils in the making.

Trilobite
Contacteer:

Bericht door Trilobite » 27 nov 2016, 13:56

Als je geinteresseerd bent in het verzamelen van reptielen en dinosauriërs dan zou ik suggereren te beginnen met goedkope stukken en gewoon ervaring op te doen. Determinaties van commerciële websites in het algemeen zijn in veel gevallen niet betrouwbaar.

Hier zijn een paar algemene tips van dingen waar je op moet letten als je dino en mosa materiaal koopt op het internet.

Marokkaans Mosasaurus materiaal
- Losse tanden zijn zeer moeilijk en soms onmogelijk te determineren.
- Mosasaurus beaugei en Mosasaurus hoffmanni tanden lijkt erg veel op elkaar. M. hoffmanni is zeldzamer.
- Heel veel tanden met wortels en kaken zijn vaak deels nep. Tand kronen worden zo goed als nooit genept (al ben ik er wel een keer 1 tegengekomen.)

Marokkaans Dinosaurus materiaal
- Suchomimus komt niet voor in marokko, spinosaurus tanden uit Marokko worden soms als Suchomimus gelabeld. Dit is dus incorrect.
- Er zijn minstens 2 soorten Spinosaurusachtigen in Kem Kem. Sigilmassasaurus brevicollis en een Spinosaurus die mogelijk Spinosaurus aegypticus is. Er is geen informatie over hoe de tanden van dezze verschillende dieren gedetermineerd kunnen worden.
- De tanden van Deltadromeus zijn niet bekend. Dus tanden die dit label hebben is gewoon verzonnen.

Marokkaans Krokodil materiaal
- Sacrosuchus komt niet voor in Kem Kem. Tanden uit Marokko die dit label hebben zijn waarschijnlijk eerder Elosuchus.

Tyrannosaurus tanden uit Amerika
- Albertosaurus, Gorgosaurus en Daspletosaurus tanden zijn niet van elkaar te onderscheiden. Ook met vindplaats is het vaak niet mogelijk omdat deze dino's vaak in de zelfde omgeving voorkomen.

Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.

torvosaurus

Bericht door torvosaurus » 27 nov 2016, 21:43

Hoezo, tanden die het label deltadromeus hebben zijn gewoon verzonnen. Ik snap niet echt wat je hier mee bedoelt.

Thijs

Trilobite
Contacteer:

Bericht door Trilobite » 27 nov 2016, 22:05

Er zijn nog nooit tanden gevonden die kunnen toegeschreven worden aan Deltadromeus omdat daar alleen maar wervel en been botten van zijn gevonden. Dus hoe de tanden er uit zien is niet bekend. Dus tot dat er een skelet waar ook tanden bij zitten wordt gevonden van dit beest kunnen geen losse tanden hier aan toegeschreven worden.

Er worden wel tanden gevonden die niet van Carcharodontosaurus, Spinosaurus, raptors or Abelisaurusachtige zijn. Maar hier kan dus geen naam op geplakt worden omdat er nog geen info over is.
Verkopers doen dit vaak alsnog omdat Deltadromeus tand spannender klinkt dan Theropode indet. (wat dus het correcte label zou zijn)

Plaatje van wat er gevonden is van Deltadromeus.
http://d3qi0qp55mx5f5.cloudfront.net/pa ... meus_2.jpg

Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.

Plaats reactie