Prep : Coltraneia .
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Prep : Coltraneia .
Hallo Luc,bedankt.
Ja het oogje ziet er al goed uit,maar kan nog een stuk beter.
Ik werk eerst de rest af bij deze trilo,als dit goed komt ben ik bereid om nog wat extra uren aan de oogjes bezig te zijn
Als de trilo verder op niets trekt was dit anders verloren preptijd
GR Pascal
[Bewerkt door strandjutters op 17-11-2016 om 23:23 NL]
Ja het oogje ziet er al goed uit,maar kan nog een stuk beter.
Ik werk eerst de rest af bij deze trilo,als dit goed komt ben ik bereid om nog wat extra uren aan de oogjes bezig te zijn

Als de trilo verder op niets trekt was dit anders verloren preptijd

GR Pascal
[Bewerkt door strandjutters op 17-11-2016 om 23:23 NL]
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen.
Weer ff een baalprepavond ;(
Ik ben bezig met de thorax en nu pas zie ik dat er een stukje steen ontbreekt,er is dus een spietje van de steen niet teruggevonden bij de breuk (Of waarschijnlijk niet gezien dat het ontbrak )
Ik zit hier nu met een gat in de thorax,das balen ;( Maar bij dit soort breuken is dit niet ondenkbaar dat dit gebeurd .
Het gat zie je rechts naast het oog.
GR
strandjutters
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Dat gebeurt vaker dan je zou denken, zeker bij de echt 'hardere' kalksteen. Het probleem is dat het ook erg moeilijk is om dit te zien, omdat de ontbrekende scherf centraal in de breuk zit. De kans is dus groot dat de vinder dit ook niet gezien heeft. Ook als je de breuk goed controleert, vb. voor een aankoop, is het gemakkelijk om zo'n ontbrekend scherfje over het hoofd te zien.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- strandjutters
Hallo Bedankt voor de uitleg. Maar klinkt logisch
Het scherfje is ook maar 5 mm .
Valt dit te repareren ? of wordt dit beter zo natuurlijk gelaten ?
GR
[Bewerkt door strandjutters op 18-11-2016 om 20:49 NL]

Valt dit te repareren ? of wordt dit beter zo natuurlijk gelaten ?
GR
[Bewerkt door strandjutters op 18-11-2016 om 20:49 NL]
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen.
Hier bij de X,s de breuklijnen in die steen die ik heb verlijmd,de kans is dus groot dat er iets mis gaat .
GR
strandjutters
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Ik gebruik voor dat soort verlijmingen meestal een polyester die licht vullende eigenschappen heeft, en ik gebruik er genoeg van, zodat smalle spleten reeds opgevuld worden. Maar soms gebeurt het dat de spleet te breed is, of dat de lijm er niet is geraakt.
De schaal aan de randen van zo'n holte is best wel gevoelig voor verder afbrokkelen. Tijdens de prep breng ik daarom wat dunvloeibare lijm aan ter versteviging. Opvullen nadien is wel aangewezen. Ik ben zelf richting epoxy-pasta aan het denken om dat soort zaken te doen (milliput bijvoorbeeld).
De schaal aan de randen van zo'n holte is best wel gevoelig voor verder afbrokkelen. Tijdens de prep breng ik daarom wat dunvloeibare lijm aan ter versteviging. Opvullen nadien is wel aangewezen. Ik ben zelf richting epoxy-pasta aan het denken om dat soort zaken te doen (milliput bijvoorbeeld).
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- strandjutters
Hallo Frederik,bedankt.
Ik hoop dat het bij deze breuk blijft,maar ik heb het gevoel dat ik nog wel wat zal tegenkomen ;(
Ik prep ook altijd weg van deze breukjes als ik ze opmerk,er naar toe preppen maak je het gat nog groter,de randen gaan afbreken.
Maar goed,had al weer zin om hem aan de kant te gooien,maar das ook geen oplossing,mijn volgende zal waarschijnlijk ook weer zijn fouten hebben
Gewoon verder Wroeten
GR
Ik hoop dat het bij deze breuk blijft,maar ik heb het gevoel dat ik nog wel wat zal tegenkomen ;(
Ik prep ook altijd weg van deze breukjes als ik ze opmerk,er naar toe preppen maak je het gat nog groter,de randen gaan afbreken.
Maar goed,had al weer zin om hem aan de kant te gooien,maar das ook geen oplossing,mijn volgende zal waarschijnlijk ook weer zijn fouten hebben

Gewoon verder Wroeten

GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen.
Alweer een stukje verder,het gaat langzaam ;( 6 uur aan de thorax geprept vandaag.
Er is ook al een stukje pygidium vrij,dus die zit ook op zijn plaats.
Ik was nog maar 10 minuten bezig vandaag en er ging al een stukje thorax vliegen (Derde thorax bovenaan)
Maar heb het teruggevonden,plaats het later terug

GR
[Bewerkt door strandjutters op 19-11-2016 om 20:54 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 19-11-2016 om 20:55 NL]
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen.
Weer een stapje verder

Het zijn echt geen cadeau,s om te preppen,je kunt ook niet vermijden dat je hem eens raakt met de naald,de matrix wild soms totaal niet wegspringen.
Maar hij moet eruit , willen of nie

GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen.
Ben vanavond niet verder gekomen dan een beetje matrix weg te preppen op de andere zijde,zo overal wat een klein beetje.
De trilo duikt op deze zijde de matrix in,en ik wil eigenlijk een flink stuk verwijderen van deze zeer harde matrix met de diamantschijf,dit om mijn compressor te sparen.
Doordat ik de thorax wat heb vrijgemaakt op deze zijde kan ik ongeveer inschatten tot waar ik kan schijfen,maar das voor morgen.
GR
[Bewerkt door strandjutters op 21-11-2016 om 21:32 NL]
strandjutters