DIno ei

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
JJK
DIno ei

Bericht door JJK » 03 dec 2016, 11:32

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo kenners,

ik heb onlangs dit dinosaurus ei aangeschaft. Volgens de bijgeleverde info is het afkomstig van een Segnosaurus, uit Xixia, China.

Kan iemand iets zeggen over in hoeverre dit ei echt/ authentiek is?

Dank!

Jelte

sjaak
Has thanked: 370 times
Been thanked: 362 times
Contacteer:
Antw: DIno ei

Bericht door sjaak » 03 dec 2016, 20:17

Toevallig vond ik laatst een stukje fossiele schildpad uit het Jura en die lijkt precies op de structuur op jouw ei. Toen vond ik dit http://www.thefossilforum.com/index.php ... s-it-real/ . Ik vrees dus dat....

Groet,

Niels

JJK

Bericht door JJK » 03 dec 2016, 21:47

Dank voor je antwoord Sjaak. Sommige delen van het ei hebben wel de aansluitende randen en zelfde structuur. Andere delen zijn weer net iets anders. Overigens is de structuur precies hetzelfde als de stukken dinoeisc haal die ik ooit hier in de georockshop heb gekocht. Daarom ging ik ervan uit dat het ei echt was. Wellicht dat ie wat enthousiast ge restaureerd is?

Vuursteentje79
Been thanked: 11 times

Bericht door Vuursteentje79 » 03 dec 2016, 22:18

Hi jjk,

Ook hier zal wel gelden: probeer het stuk eens langs te brengen bij de kenners. Pas in de hand zullen ze je kunnen bevestigen of het een fraaie aanschaf als echt ei fossiel of een fraai stukje handwerk.

Grens tussen echt en te enthousiast teruggezet ligt wellicht soms ook in degene die het in de hand heeft.

Succes!

Verzameling fossielen = bijeengebrachte verwondering.

Trilobite
Contacteer:

Bericht door Trilobite » 03 dec 2016, 23:44

Dit ziet er uit als willekeurige stukjes ei die aan elkaar geplakt zijn. De stukken lijken niet goed aan elkaar te passen en zoals al gezegd is er zijn opstaande randjes. De kans dat de stukken bij elkaar horen is dan ook klein.

Dus ik houd het op een composiet.

Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.

Max-fossils

Bericht door Max-fossils » 04 dec 2016, 13:39

Ik vrees ook dat het niet een echte is: http://www.thefossilforum.com/index.php ... dino-eggs/

Groeten,

Max

We are all fossils in the making.

Plaats reactie