ammoniet cap blanc nez
Antw: Antw: ammoniet cap blanc nez
Frederik schreef:
Zowel het soort steen als de soort ammoniet lijken hoegenaamd NIET op iets anders dat ik al van de Cap Blanc Nez heb zien komen. quote]
De nagel op de kop, ik durfde het zelf niet zeggen (dacht eerst dat ie al ingesmeerd was, maar als de foto wat lichter is, dan ben ik er niet meer zeker van).
(had je voorwaardelijkheid begrepen uit de post)
[Bewerkt door fitch op 20-08-2006 om 09:11 NL]
Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures
do faillures
Antw: Antw: ammoniet cap blanc nez
gewoon geduld hebbensjaak schreef:
Mooie vondst. Hoe heb je die zo netjes uit geprepareerd? Ik heb zelf ook nog wat ammonieten liggen, maar heb moeite om die netjes uit de steen te voorschijn te laten komen.
Louis
Antw: ammoniet cap blanc nez
batterijen van mijn foto toestel zijn op even geduld voor een betere foto
Louis
het is geen prepareer fout kijk maar
[Bewerkt door Louis op 20-08-2006 om 13:11 NL]
Louis
Louis,
Ik raad je ten aan om je fossiel eens buiten in de zon te leggen, en er dan een foto van te nemen. Nu is zowel de kleur als de scherpheid iets te slecht om het fijn te determineren...
Ik raad je ten aan om je fossiel eens buiten in de zon te leggen, en er dan een foto van te nemen. Nu is zowel de kleur als de scherpheid iets te slecht om het fijn te determineren...
Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures
do faillures
hier is nog een foto hopelijk is het een goeie
[Bewerkt door Louis op 21-08-2006 om 12:25 NL]
Louis
nog een betere foto kan ik niet trekken volgens mij ligt het aan het toestel
Louis
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Uiteraard. 
Ik kan niet echt vinden om welke ammoniet het gaat. Je bent zeker dat hij van Cap Blanc Nez komt, toch? Weet je nog precies waar je hem gevonden hebt (ten opzichte van Escalles of Wissant - vraag misschien eens aan je ouders)? Zo kunnen we misschien te weten komen uit welke laag hij komt. Is de steen hard of zacht? Was de steen eerder wit, lichtgrijs donkergrijs toen je hem vond, en zijn er donkere puntjes in de steen of niet? Lag de ammoniet vrij of heb je \'m moeten prepareren?
Op de \'rug\' van de ammoniet loopt een richel (de \'kiel\'): zijn er links en rechts van deze kiel groeven of niet? Is de ammoniet van dezelfde soort steen als de steen waar hij in zit, of is hij een beetje anders (andere kleur, of harder, of glimt hij meer)?
Ik weet dat het veel vragen zijn, maar misschien komt er zo iets uit.
(momenteel denk ik stiekem in de richting van Grammoceras, maar hoe dat zich laat rijmen met de vindplaats is een ander paar mouwen, Cap Griz Nez misschien? Of Vaches Noires beter?)
[Bewerkt door Frederik op 21-08-2006 om 13:20 NL]

Ik kan niet echt vinden om welke ammoniet het gaat. Je bent zeker dat hij van Cap Blanc Nez komt, toch? Weet je nog precies waar je hem gevonden hebt (ten opzichte van Escalles of Wissant - vraag misschien eens aan je ouders)? Zo kunnen we misschien te weten komen uit welke laag hij komt. Is de steen hard of zacht? Was de steen eerder wit, lichtgrijs donkergrijs toen je hem vond, en zijn er donkere puntjes in de steen of niet? Lag de ammoniet vrij of heb je \'m moeten prepareren?
Op de \'rug\' van de ammoniet loopt een richel (de \'kiel\'): zijn er links en rechts van deze kiel groeven of niet? Is de ammoniet van dezelfde soort steen als de steen waar hij in zit, of is hij een beetje anders (andere kleur, of harder, of glimt hij meer)?
Ik weet dat het veel vragen zijn, maar misschien komt er zo iets uit.

(momenteel denk ik stiekem in de richting van Grammoceras, maar hoe dat zich laat rijmen met de vindplaats is een ander paar mouwen, Cap Griz Nez misschien? Of Vaches Noires beter?)
[Bewerkt door Frederik op 21-08-2006 om 13:20 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)

hallo ik heb in m\'n fossiele gids een foto gevonden die op de fossiel lijkt van Louis. en op de site die fitch(leuek site trouwens) als bron gaf, kwam ik op deze foto uit die er volgens mij ook best wel op lijkt.
maar ik ben nog maar een beginner dus ik weet het niet zeker
[Bewerkt door d_nbeek op 21-08-2006 om 15:35 NL]
fossielen waren getuigen, van de gebeurtenissen uit het verleden