Opvallend schedelfragment (en vissige bijvondsten)
Opvallend schedelfragment (en vissige bijvondsten)

Naast het eerder geplaatste kaakje ook nog enkele andere vondsten van de Zandmotor die misschien te identificeren zijn.
Eerste is een vrij fors stuk schedel met een opvallende structuur. Ik hoop dat iemand hier het misschien herkent.
Daarna (denk ik op basis van andere posts op het forum) een stuk vissenkaak. Is hiervan misschien nog te zeggen van wat voor soort vis het kan zijn?
Als laatste een opvallend stukje bot, waarvan ik ook het vermoeden heb dat het van een vis afkomstig is. Dat weet ik echter ook niet zeker, dus ben benieuwd of iemand er meer van weet..
Alvast bedankt voor alle hulp!
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Opvallend schedelfragment (en vissige bijvondsten)
Hallo Bert.
Het eerste stuk lijkt mij een stuk schedel van een hertachtige met rozenkrans,aanzet van het gewei.
Maar je moet de foto,s dan wel omdraaien
Het tweede stuk is inderdaad een stuk uit een vissekaak,waarschijnlijk een Zeebrasem.
GR
Het eerste stuk lijkt mij een stuk schedel van een hertachtige met rozenkrans,aanzet van het gewei.
Maar je moet de foto,s dan wel omdraaien

Het tweede stuk is inderdaad een stuk uit een vissekaak,waarschijnlijk een Zeebrasem.
GR
strandjutters
Bedankt voor het snelle antwoord strandjutters!
Ik ga het stuk schedel eens even vergelijken met hertachtigen dan! Denk dat je wel eens gelijk kunt hebben met die gewei-aanzet. Lijkt er wel verdacht veel op in ieder geval..
Het heeft een vrij groot formaat, dus zou het één van de grotere hertensoorten moeten zijn lijkt me?
En het vissenkaakje als zeebrasem. Vond aan de hand van je antwoord ook dit topic (http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... icID=18099) en lijkt precies!
Nogmaals dank!
Ik ga het stuk schedel eens even vergelijken met hertachtigen dan! Denk dat je wel eens gelijk kunt hebben met die gewei-aanzet. Lijkt er wel verdacht veel op in ieder geval..

Het heeft een vrij groot formaat, dus zou het één van de grotere hertensoorten moeten zijn lijkt me?
En het vissenkaakje als zeebrasem. Vond aan de hand van je antwoord ook dit topic (http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... icID=18099) en lijkt precies!
Nogmaals dank!
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Huug,ik ging uit van hertachtige omdat je bij het cijfer 100 cm een vlak stukje ziet,das volgens mij het stuk waar het gewei op vast zat,maar deze is natuurlijk afgeworpen.
Bij een rund groeit dit volgens mij door,omdat een rund zijn horens niet afwerpt om het jaar.
GR
Bij een rund groeit dit volgens mij door,omdat een rund zijn horens niet afwerpt om het jaar.
GR
strandjutters
-
- Been thanked: 45 times

Ik weet niet of het helpt, maar nog een foto meer op het hoekje waar strandjutters het over heeft..
Leuke speurtocht zo

- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
rechts op de laatste foto is het deel van de hoornpit ,het vlakje links lijkt iets van de schedel
moet maar eens kijken bij schedel rund achtige of je de positie kan uitvogelen .
gr
Huug
moet maar eens kijken bij schedel rund achtige of je de positie kan uitvogelen .
gr
Huug
Super, ga ik het zelf verder vergelijken met schedels. Moet hopelijk te doen zijn 
Mocht ik een geschikte kandidaat vinden, dan laat ik het nog even weten hier.
Bedankt voor de hulp allemaal!

Mocht ik een geschikte kandidaat vinden, dan laat ik het nog even weten hier.
Bedankt voor de hulp allemaal!
Ik denk dat het vissenkaakje van een zeebrasem is.