voetwortelbeen mammoet?
voetwortelbeen mammoet?
Ik kom uit op een voetwortelbeen uit de enkel van een mammoet.
Klopt dit?
Groet,
René
Verba volant, fossilis manent
Antw: voetwortelbeen mammoet?
Ik kan op dit moment niet bij mijn determinatiemeuk, maar is het geen patella? Hierbij wat foto's van een patella van een recente olifant. Afgelopen dinsdag gemaakt in het Natuurhistorisch in R'dam.
[Bewerkt door Gidi op 23-12-2016 om 18:59 NL]
Gideon de Jong
Eerste is zijaanzicht, tweede foto bovenaanzicht. Heb de foto's opnieuw geüpload, stonden beide op zn kop!
Gideon de Jong
- sjaak
- Has thanked: 375 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Geen patella, daarbij is de gewrichtszijde vlak en dicht en zit er geen gat in zoals bij René's stuk. Kijk maar naar je foto. Er ontbreekt nog wat bij René's stuk. Het is onvolgroeid. Ik houd het vooralsnog op een voet/ hand wortelbeen van een mammoet maar weet even niet welke.
Groet,
Niels
Niels
Antw: Antw: voetwortelbeen mammoet?
sjaak schreef:
Geen patella, daarbij is de gewrichtszijde vlak en dicht en zit er geen gat in zoals bij René's stuk. Kijk maar naar je foto. Er ontbreekt nog wat bij René's stuk. Het is onvolgroeid. Ik houd het vooralsnog op een voet/ hand wortelbeen van een mammoet maar weet even niet welke.
Dat denk ik zelf ook. Ik kan alleen niet goed zien (PDF wat je pas verzonden hebt) welk hand/voet wortelbeen.
Groet,
René
Verba volant, fossilis manent
- sjaak
- Has thanked: 375 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Ik zie het ook niet. Je moet er nog een stuk aandenken.ik dacht aan een halve astragalus, maar dat klopt niet met de achterzijde. .
Groet,
Niels
Niels
Antw: voetwortelbeen mammoet
Nee je hebt gelijk, in de patella zit dat gat niet. Ik dacht in de eerste instantie aan patella omdat ik dacht zo'n v-vormig gewrichtsvlak zag.
Ik zie op de derde foto het ruwe oppervlak van een epifysairschijf. Hebben carpalen/tarsalen dit wel? Is het geen losse epifyse van een groter bot? Als je goed gaat vergelijken met het bot in de hand, René, moet deze toch wel te doen zijn?
Ik zie op de derde foto het ruwe oppervlak van een epifysairschijf. Hebben carpalen/tarsalen dit wel? Is het geen losse epifyse van een groter bot? Als je goed gaat vergelijken met het bot in de hand, René, moet deze toch wel te doen zijn?
Gideon de Jong