Onbekend fossiel: poot afdruk?
-
Onbekend fossiel: poot afdruk?

Een tijd geleden vond ik het fossiel zoals afgebeeld op de foto's. Het is gevonden in Haarlem in de wijk overldelft in een poortje. Het kan fossiel kan ook meegekomen zijn met kiezels of iets dergelijks.
Het is zo'n 7 centimeter lang en 4 cm breed. Heeft iemand een idee wat dit issue?
Antw: Onbekend fossiel: poot afdruk?
Zou dit een potscherf kunnen zijn?
Met vriendelijke groet,
Mark
Mark
- KoenJ
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Hoi Niels,
Welkom op het forum.
Wat voor steen is het? Zo op de foto zou het ook inderdaad iets van aardewerk of cement kunnen zijn.
Doe eens een paar drupjes azijn op de onderzijde. Als het bruist is het kalksteen. Dan weet je al wat meer. Mocht het een fossiel zijn, dan ligt een bivalve (tweekleppige, in de volksmond ook gewoon schelp genoemd
) het meest voor de hand.
Welkom op het forum.
Wat voor steen is het? Zo op de foto zou het ook inderdaad iets van aardewerk of cement kunnen zijn.
Doe eens een paar drupjes azijn op de onderzijde. Als het bruist is het kalksteen. Dan weet je al wat meer. Mocht het een fossiel zijn, dan ligt een bivalve (tweekleppige, in de volksmond ook gewoon schelp genoemd

Groeten,
Koen
Koen
-
- Been thanked: 11 times
Hoi niels
Als ik kijk naar de magering op de eerste twee foto's zou ik eerder voor een aardewerk fragment gaan...
Grtz
[Bewerkt door Vuursteentje79 op 31-12-2016 om 16:58 NL]
Als ik kijk naar de magering op de eerste twee foto's zou ik eerder voor een aardewerk fragment gaan...
Grtz
[Bewerkt door Vuursteentje79 op 31-12-2016 om 16:58 NL]
Verzameling fossielen = bijeengebrachte verwondering.