kootje
kootje
Een vinger-/teenkootje, maar van welke soort? afkomstig ZM vorige maand. Ik kom uit op geit of schaap, klopt dat ? Of is hert ook nog een optie ?
En in verband daarmee nog een vraag: van de gehouden huisdieren hond, rund en paard leefden tegelijkertijd (en eerder) ook de wilde voorouders en verwanten hier in ons gebied. Het onderscheid tussen fossiele botten van de wilde voorouder en de gedomesticeerde versie is dan meestal niet te maken.
Maar hoe zit dat met de wilde voorouders van schaap en geit? Die komen voor zover ik weet in het wild alleen voor in meer zuidelijker gelegen en bergachtige streken, in ieder geval niet op onze mammoetsteppe, toch? En sinds wanneer komen schaap en geit hier dan wél voor ?
Bart
- sjaak
- Has thanked: 375 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Antw: kootje
je vraag kan ik niet ik niet beantwoorden maar het kootje kan evengoed van een hertachtige zijn
Groet,
Niels
Niels
-
- Been thanked: 45 times
Antw: kootje
Kijk even in de publicatie van Elisabeth Schmid (digitaal te vinden op internet). Je zal zien dat hij te groot is voor schaap of geit. De maat en de vorm komen overeen met 1e teenkoot edelhert.
Charlie