Ruggenwervel en kies mammoet.

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Gesloten
mjwessers
Ruggenwervel en kies mammoet.

Bericht door mjwessers » 09 jan 2017, 20:07

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uit een erfenis van mijn opa heb ik deze ruggenwervel en kies van een mammoet. De wervel is 30cm breed en 7cm dik. De kies is 16cm lang, 5-6cm breed en 18cm diep. Nu vroeg ik me af of ik qua waarde nog ergens rekening mee moet houden qua verzekering? Alvast bedankt voor jullie hulp/reacties.

JJK
Antw: Ruggenwervel en kies mammoet.

Bericht door JJK » 09 jan 2017, 21:41

Hallo mjwessers,

De prijs is afhankelijk van wat mensen ervoor willen geven.

De veilingen van Catawiki geven daar wel een redelijke indicatie van. Een dergelijke kies zal ergens rond de 100 of misschien 150 euro doen en de wervel wellicht de helft van dat bedrag. Geen astronomische bedragen om rekening mee te houden verzekeringstechnisch in ieder geval. Zoek anders eens op de gesloten veilingen van catawiki en op webshops als de georockshop of northseafossils, dan krijg je een beetje een beeld.

Groet, Jelte

mjwessers

Bericht door mjwessers » 09 jan 2017, 22:00

Hoi Jelte,

Dankjewel. Dan ben ik gerustgesteld. Verkopen doe ik ze sowieso zeker niet.

Groeten, Maarten

Optimo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Bericht door Optimo » 09 jan 2017, 22:02

ik denk dat een prijs van 100 euro wat te hoog gegrepen is zeker in deze staat ,
is er ook bekend waar de kies is gevonden ,ik bedoel bv rivier ,of zee ,ook dat is belangrijk voor concervering
ook geld vaak de regel qua waarde het is net wat de gek er voor geeft (of de verzamelaar )
welke ook besmet zijn met leuke en verslavende gekte :-)
maar in dit geval geld ook de sentimentele waarde neem ik aan
ik heb al gereageerd op het probleem van uiteen vallen ,dat zul je nu ongetwijfeld al gelezen hebben ,de topics kruisen elkaar een beetje (vreemd ) maar ook dat kan :-)
nogmaals sucses met het in ere houden van deze mooie gift .

gr

Huug

[Bewerkt door Optimo op 09-01-2017 om 22:07 NL]

Gesloten