prepareer gereedschap
prepareer gereedschap
weet er iemand in de provincie Antwerpen (in Belgie) een winkel zijn waar dat ge bv:een luchtbeitel of een prepareerkast of... kunt kopen
[Bewerkt door Louis op 22-08-2006 om 13:24 NL]
[Bewerkt door Louis op 22-08-2006 om 13:24 NL]
Louis
Antw: prepareer gereedschap
dat soort aankopen gaan bij mij tegenwoordig via internet en haal ik van mijn part aan het andere eind van de wereld.
FSB (googlen) kan je zeker helpen (uit Duitsland)
<:{{{{{>
Trilobiti Ceská Republika
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 1605#16780
[Bewerkt door webmaster op 19-10-2006 om 10:16 NL]
[Bewerkt door webmaster op 19-10-2006 om 10:16 NL]
Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures
do faillures
Antw: Antw: prepareer gereedschap
OKEY ALVAST BEDANKTceraurus schreef:
dat soort aankopen gaan bij mij tegenwoordig via internet en haal ik van mijn part aan het andere eind van de wereld.
Louis
hallo
als je op e.bay dit artikelnr. invult zie je een straalkast voor € 95.00 Artikelnummer: 290021628245
bij die firma is nog meer te koop.
sharky
als je op e.bay dit artikelnr. invult zie je een straalkast voor € 95.00 Artikelnummer: 290021628245
sharky
Antw: Antw: prepareer gereedschap
sharky schreef:
hallo
of dit Artikelnummer: 330019650953
sharky
bedankt maar wat is het best voor een beginneling een zandstraal of een hoge druk prepareernaald
Louis
hallo
zal ook ervan afhangen wat je wilt prepareren, dan is de ene beter en dan de andere.
ik denk dat je door verschillende hardheid van straalmiddel te gebruiken meer hebt aan zandstraler.
dat is mein mening, ik hoor graag andere opties.
sharky
zal ook ervan afhangen wat je wilt prepareren, dan is de ene beter en dan de andere.
ik denk dat je door verschillende hardheid van straalmiddel te gebruiken meer hebt aan zandstraler.
dat is mein mening, ik hoor graag andere opties.
sharky
geen twijfel; prepareernaald.
Een luchtbeitel is vaak al voldoende om de aangrenzende matrix rond een fossiel te verwijderen en het (volledig) vrij te maken.
Zandstralen is een afwerkgereedschap en heeft een aantal variabele factoren die het een gereedschap voor een expert maken; druk, straalgrootte, spuitmateriaal, en korrelgrootte.
Trilobietenpreparateurs als Bob Caroll en Dieter Holland houden deze gegevens dan behoorlijk geheim. Ik werk eraan en met een jaar zal ik een volgend artikel schrijven over \'sandblasten\', want ik kom daar wel achter.
De aanschaf van spuitmodule is behoorlijk kostbaar, laat staan de randapparatuur.
Begin eerst maar eens met een luchtbeitel.
(FSB=Fossiliensammlerbedarf)
Een luchtbeitel is vaak al voldoende om de aangrenzende matrix rond een fossiel te verwijderen en het (volledig) vrij te maken.
Zandstralen is een afwerkgereedschap en heeft een aantal variabele factoren die het een gereedschap voor een expert maken; druk, straalgrootte, spuitmateriaal, en korrelgrootte.
Trilobietenpreparateurs als Bob Caroll en Dieter Holland houden deze gegevens dan behoorlijk geheim. Ik werk eraan en met een jaar zal ik een volgend artikel schrijven over \'sandblasten\', want ik kom daar wel achter.
De aanschaf van spuitmodule is behoorlijk kostbaar, laat staan de randapparatuur.
Begin eerst maar eens met een luchtbeitel.
(FSB=Fossiliensammlerbedarf)
Trilobiti Ceská Republika