Atlas hert
Atlas hert
Gister op het strand dit botje gevonden.
Zelf dacht ik aan bekken / stukje darmbeen. Gezocht bij evenhoevige, maar komt niet helemaal overeen.
Kan zondag helaas niet naar Futureland en weet dat een bot fragmentje vanaf foto determineren heel lastig is.
Toch hoop ik dat er iemand is die mij een beetje een denkrichting kan geven.
Hidde
[Bewerkt door Hidde op 29-01-2017 om 21:24 NL]
Marine mammals, dolphinately awesome
Antw: Bekken of darmbeen
Hoi Hidde,
Misschien kun je het stuk ter determinatie aan iemand (die je kent en wel naar Futureland gaat) meegeven?
Of ligt je woonplaats een eind van Futureland af?
Groetjes,
Mirjam
[Bewerkt door mirjamk op 26-01-2017 om 12:48 NL]
Misschien kun je het stuk ter determinatie aan iemand (die je kent en wel naar Futureland gaat) meegeven?
Of ligt je woonplaats een eind van Futureland af?
Groetjes,
Mirjam
[Bewerkt door mirjamk op 26-01-2017 om 12:48 NL]
Het is een stuk atlas, eerste halswervel, waarschijnlijk van een hertachtige.
Toevallig heb ik gister met Charlie een emmer botfragmenten doorgespit voor Historyland, daaruit hebben we eenzelfde stuk gevist wat ik thuis nader heb bekeken.
Het dubbele foramen op jou vondst viel mij direct op, dat zie ik terug op het stuk wat ik thuis heb.
Toevallig heb ik gister met Charlie een emmer botfragmenten doorgespit voor Historyland, daaruit hebben we eenzelfde stuk gevist wat ik thuis nader heb bekeken.
Het dubbele foramen op jou vondst viel mij direct op, dat zie ik terug op het stuk wat ik thuis heb.
Gideon de Jong
Hoi Mirjam,
Goedde suggestie alleen gaat er van onze vereniging niemand naar Futureland. En woon er inderdaad een eind vandaan.
Gidi,
Super bedankt voor het melden. Was al meer dan ik gehoopt had.
Durf het bijna niet te vragen, maar zou er afgaande op bijv. de maat nog iets over hert, reuzenhert of rendier gezegd kunnen worden?
(Dan ga ik er vanuit dat dit pleistoceen is, wat natuurlijk niet terecht is omdat het ook recent/sub-recent materiaal kan zijn).
Goedde suggestie alleen gaat er van onze vereniging niemand naar Futureland. En woon er inderdaad een eind vandaan.
Gidi,
Super bedankt voor het melden. Was al meer dan ik gehoopt had.
Durf het bijna niet te vragen, maar zou er afgaande op bijv. de maat nog iets over hert, reuzenhert of rendier gezegd kunnen worden?
(Dan ga ik er vanuit dat dit pleistoceen is, wat natuurlijk niet terecht is omdat het ook recent/sub-recent materiaal kan zijn).
Marine mammals, dolphinately awesome
Hoi Hidde!
Ah das dan jammer.
Gelukkig kan Gidi je verder helpen!
Groetjes en nog veel zoekplezier!
Ah das dan jammer.
Gelukkig kan Gidi je verder helpen!

Groetjes en nog veel zoekplezier!