Even raden....
- Spongebob
- Has thanked: 421 times
- Been thanked: 640 times
Even raden....
Gisteren heb ik ook nog dit fossiel opgeraapt. Was door m'n euforie van de andere vondst even ondergesneeuwd. Determinatie laat ik even open, zodat jullie eventueel het antwoord kunnen raden/geven

Ik ga rapporten schrijven

Time fades away (Neil Young)
Antw: Even raden....
Beste Tom,
Zit hier nu al een tijdje naar te staren en ik vind het een behoorlijke uitdaging.
Je zou natuurlijk willen dat we denken dat het een spons is. Daarvan zie ik wel wat kenmerken. Een soort afdruk van een stengel in de steen en een doorsneden van een soort buis-achtige poriën. Ik dacht een beetje richting Rhizopoterion. Dus ik heb even door het determinatie systeem gebladerd.
Mijn beste gok: Een krijt vondst. Tempskya, (soort boom vormige varens waarvan de hele stam uit een verstrengeling van wortels en stengels bestaat). Alles tussen haakjes is een quote uit het determinatie systeem.
Hidde
[Bewerkt door Hidde op 05-02-2017 om 18:04 NL]
Zit hier nu al een tijdje naar te staren en ik vind het een behoorlijke uitdaging.
Je zou natuurlijk willen dat we denken dat het een spons is. Daarvan zie ik wel wat kenmerken. Een soort afdruk van een stengel in de steen en een doorsneden van een soort buis-achtige poriën. Ik dacht een beetje richting Rhizopoterion. Dus ik heb even door het determinatie systeem gebladerd.
Mijn beste gok: Een krijt vondst. Tempskya, (soort boom vormige varens waarvan de hele stam uit een verstrengeling van wortels en stengels bestaat). Alles tussen haakjes is een quote uit het determinatie systeem.
Hidde
[Bewerkt door Hidde op 05-02-2017 om 18:04 NL]
Marine mammals, dolphinately awesome
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Ik ken het niet, maar ben wel benieuwd!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Tom.
Ik volg het wel hoor,maar heb er totaal geen verstand van,weet ook niet wat het is. ;(
GR Pascal
Ik volg het wel hoor,maar heb er totaal geen verstand van,weet ook niet wat het is. ;(
GR Pascal

strandjutters
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Ik zou ook kunnen denken aan boorgaten in hout, cf. Teredo. Maar ik weet niet af dat een match is met die structuren aan het uiteinde.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)