Prep : Reedops . Atchana .
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Prep : Reedops . Atchana .
Dag Pascal,
Jammer genoeg zijn de foto's niet duidelijk genoeg om de breuklijn goed te volgen, maar het lijkt me dat de oorspronkelijke breuklijn toch iets anders loopt?
Op de doorsnede zie je het 'hypostoom' duidelijk loshangen, terwijl de doublure op jouw foto gewoon doorloopt. Ook de gewelfde vorm komt overeen met een hypostoom. Het lijkt me toch wel sterk dat het er niet zou zitten. Maar goed, ik kan alleen van de foto's uitgaan en dat kan wel eens vaker bedrieglijk zijn.
Jammer genoeg zijn de foto's niet duidelijk genoeg om de breuklijn goed te volgen, maar het lijkt me dat de oorspronkelijke breuklijn toch iets anders loopt?
Op de doorsnede zie je het 'hypostoom' duidelijk loshangen, terwijl de doublure op jouw foto gewoon doorloopt. Ook de gewelfde vorm komt overeen met een hypostoom. Het lijkt me toch wel sterk dat het er niet zou zitten. Maar goed, ik kan alleen van de foto's uitgaan en dat kan wel eens vaker bedrieglijk zijn.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Frederik.
Ik denk dat je gelijk hebt,de breuk is eigenlijk in 45 graden op de zijkant van de kop gezien.
Er is dus maar een heel klein stukje te zien van de doublure op de doorsnede.
Maar ik denk dat het hypostoom in de neus moet zitten,en van hieruit niet zichtbaar kan zijn.
Tenzij ik de doublure wegprep aan de onderzijde.
Ik heb ook geen idee hoe groot een hypostoom is bij een Reedops .
Leuke nieuwe avatar trouwens, (Hollardops oog ? )
GR
Ik denk dat je gelijk hebt,de breuk is eigenlijk in 45 graden op de zijkant van de kop gezien.
Er is dus maar een heel klein stukje te zien van de doublure op de doorsnede.
Maar ik denk dat het hypostoom in de neus moet zitten,en van hieruit niet zichtbaar kan zijn.
Tenzij ik de doublure wegprep aan de onderzijde.
Ik heb ook geen idee hoe groot een hypostoom is bij een Reedops .
Leuke nieuwe avatar trouwens, (Hollardops oog ? )
GR
strandjutters
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Hey Pascal,
Mijn verwachting is dat het hypostoom naar binnen en naar voren is geduwd. In dat opzicht zal het wellicht niet helemaal vrij te leggen zijn. De doublure moet je maar in ere houden, dat zou zonder zijn. Maar deze beestjes hadden een redelijk groot hypostoom.
Voorbeeld van een Reedops heb ik niet meteen, maar ik vind wel wat andere voorbeelden:
http://www.trilobiteseas.com/wp-content ... 00x600.jpg
https://assets.catawiki.nl/assets/2016/ ... 60c7ac.jpg
Mijn verwachting is dat het hypostoom naar binnen en naar voren is geduwd. In dat opzicht zal het wellicht niet helemaal vrij te leggen zijn. De doublure moet je maar in ere houden, dat zou zonder zijn. Maar deze beestjes hadden een redelijk groot hypostoom.
Voorbeeld van een Reedops heb ik niet meteen, maar ik vind wel wat andere voorbeelden:
http://www.trilobiteseas.com/wp-content ... 00x600.jpg
https://assets.catawiki.nl/assets/2016/ ... 60c7ac.jpg
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- strandjutters
Hallo Frederik,ik maak de onderkant van de kop verder vrij,maar ik ben niet van plan deze Reedops te beschadigen.
Ik heb nog een Reedops (De volgende in de prep ) En die heeft een breuk in de steen van 45 graden onder de kop,deze zou dus perfect zijn om dit hypostoom bij deze op te zoeken.
Van deze hier zou ik het jammer vinden om de matrix er geheel van onderweg te halen.
GR
Ik heb nog een Reedops (De volgende in de prep ) En die heeft een breuk in de steen van 45 graden onder de kop,deze zou dus perfect zijn om dit hypostoom bij deze op te zoeken.
Van deze hier zou ik het jammer vinden om de matrix er geheel van onderweg te halen.
GR
strandjutters
Pascal,
dat is weer mooi geprepareerd. Ik denk dat het hypostoom vrij diep verscholen zit; dus ik begrijp dat je geen risico wil lopen om dit beestje eventueel te beschadigen. Al zou het wat extra's bieden als dit onderdeel zichtbaar is, want het hypostoom wordt niet zo dikwijls vrijgeprepareerd.
In elk geval proficiat met het bereikte resultaat.
Lugo
dat is weer mooi geprepareerd. Ik denk dat het hypostoom vrij diep verscholen zit; dus ik begrijp dat je geen risico wil lopen om dit beestje eventueel te beschadigen. Al zou het wat extra's bieden als dit onderdeel zichtbaar is, want het hypostoom wordt niet zo dikwijls vrijgeprepareerd.
In elk geval proficiat met het bereikte resultaat.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
- strandjutters
Hallo Luc .
Ik ben net een half uurtje verder aan het preppen,en nu heb ik het hypostoom gevonden.
Maar het zit niet mooi op zijn plaats,het ligt wat naar voor,en daardoor ligt de achterkant bijna tegen de schedel.
Het risico is dus zeer groot dat ik de schaal op de gladde kop zal verliezen ,bij deze soort zit de schaal zeer los op de kop.
Ik ga het dus zeer voorzichtig wat zichtbaar maken ,maar dan stop ik er ook mee.
GR
Ik ben net een half uurtje verder aan het preppen,en nu heb ik het hypostoom gevonden.
Maar het zit niet mooi op zijn plaats,het ligt wat naar voor,en daardoor ligt de achterkant bijna tegen de schedel.
Het risico is dus zeer groot dat ik de schaal op de gladde kop zal verliezen ,bij deze soort zit de schaal zeer los op de kop.
Ik ga het dus zeer voorzichtig wat zichtbaar maken ,maar dan stop ik er ook mee.
GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen.
Hier een glimp van het hypostoom,dit stukje zit op 10 mm diepte in de kop,de kop zelf is 13 a 14 mm dik.
Bij de x zie je de breuk in de steen waarvan ik de doorsnede zag op de eerste foto,s.( Van boven naar beneden op foto )
Morgen zal ik het nog wat vrijmaken,maar ook niet te veel

GR
[Bewerkt door strandjutters op 10-02-2017 om 20:09 NL]
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen.
Ben vandaag begonnen met de afwerking van deze trilo.
Morgen zou hij toch klaar moeten zijn

GR
strandjutters
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Nu ben ik benieuwd om de onderzijde te zien. Je houdt ons nog een beetje in spanning...
In ieder geval een mooie klus. Het is niet het gemakkelijkste materiaal om mee te werken.
In ieder geval een mooie klus. Het is niet het gemakkelijkste materiaal om mee te werken.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- strandjutters
Hallo Frederik.
Ik heb het stuk afgewerkt.maar er is niet zoveel te zien aan de onderkant.
Het hypostoom zit er wel,maar ik kan er niet bij,tenzij ik een stuk van de kop weg prep
Ik ben nu bezig met een ander Reedops die volgens mij meer kans maakt op een zichtbaar hypostoom.
Ik maak vanavond wel wat foto,s van beide.
GR
Ik heb het stuk afgewerkt.maar er is niet zoveel te zien aan de onderkant.
Het hypostoom zit er wel,maar ik kan er niet bij,tenzij ik een stuk van de kop weg prep

Ik ben nu bezig met een ander Reedops die volgens mij meer kans maakt op een zichtbaar hypostoom.
Ik maak vanavond wel wat foto,s van beide.
GR
strandjutters