Solnhofen Plattenkalken, schubben, vis ?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Panoramix
Has thanked: 154 times
Been thanked: 12 times
Contacteer:
Antw: Solnhofen Plattenkalken, schubben, vis ?

Bericht door Panoramix » 15 feb 2017, 23:53

Allen,

Bedankt voor de tips, daardoor al heel wat informatie gevonden op het net over de "Lepidotes", vondsten schetsen en artikelen van over de hele wereld. Ik denk nu ook dat het een Lepidotes(minor) kan zijn, de schubben komen zelfs exact overeen met de schetsen die ik heb gevonden. Weet nu in ieder geval wat ik hopelijk aan kan gaan treffen. Heel, half of in stukken, zal mijn eerste prep worden die ik zeker niet zal vergeten. Zal pas beginnen met prepareren in maart, moet eerst nog even een degelijke prepruimte inrichten, en me goed voorbereiden op de klus. Zag op Steinkern al een paar mooie voorbeelden staan hoe je met fossielen uit de Solnhofen Plattenkalken kan omgaan, en voor een goed advies kan ik bij jullie terecht.
Ik zal in ieder geval de (tussen)resultaten delen op dit Forum.

Paul

Masterofearth
Been thanked: 1 time
Antw: Solnhofen Plattenkalken, schubben, vis ?

Bericht door Masterofearth » 16 feb 2017, 11:05

Ik ben heel erg benieuwd! Het zou zo maar een top stuk kunnen worden , de schubben liggen nog zo mooi aan elkaar. Bij mijn vondst lagen schubben en ribben door elkaar en heb ik het tegenstuk nooit gevonden.
Doe wel voorzichtig door het emaille op de schubben zijn ze keihard maar heel erg breekbaar.

groet,

Pim

Plaats reactie