Gruis haaientandjes antwerpen

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Gesloten
KoH
Gruis haaientandjes antwerpen

Bericht door KoH » 17 feb 2017, 19:04

Hallo Iedereen,

Ik ben op zoek naar de hele kleine haaientandjes uit omgeving Antwerpen. De meeste tandjes die ik heb gaan tot net iets onder de cm. Graag zou ik ook de nog kleinere tandjes aan de verzameling bijvoegen.

Misschien dat er iemand is die de kleine tandjes te ruil/koop heeft. Of misschien dat iemand wat emmers gruis heeft staan en geen zin/tijd meer heeft om het uit te zoeken.

Ook super als ik het een keer zelf kan halen in Antwerpen, maar ik heb geen idee waar te zoeken.

Alvast bedankt voor reacties.

Groeten

Ko

strandjutters
Been thanked: 3 times
Antw: Gruis haaientandjes antwerpen

Bericht door strandjutters » 17 feb 2017, 20:51

Hallo Ko.

Over welke soorten heb je het dan ?

Ik heb zowat alles gevonden wat er te vinden valt van kleine tandjes.

Maar je hebt ook in deze kleine soorten de veelvuldige vondsten,maar ook de super zeldzame tandjes.

Doorgaans vind je ook alle posteriors en tussen-tandjes van de grotere soorten.

Maar !!!!! ik heb daarvoor een paar ton gruis uitgezocht.Het is dus zeker niet zo dat je in wat gruis het volledige gamma zal vinden.

Maar als ik je ooit kan helpen ;)

GR Pascal

[Bewerkt door strandjutters op 17-02-2017 om 20:55 NL]

strandjutters

KoH

Bericht door KoH » 17 feb 2017, 21:57

Hallo Pascal,

Bedankt voor je reactie. In principe is mijn vraag algemeen. Soms hoor ik van mensen dat ze nog grote hoeveelheden gruis hebben staan waar ze niet aan toe komen. Misschien dat ik ze kan helpen :). Overigens lijkt me ook zeer leuk om zelf een keer te gaan zoeken, maar helaas heb ik geen idee waar te zoeken.

Overigens heb ik 1 concrete vraag voor kleine tandjes. Ik heb je even een mail gestuurd. Ben benieuwd naar je reactie.

Bedankt & groeten

Ko

strandjutters
Been thanked: 3 times

Bericht door strandjutters » 17 feb 2017, 22:44

Ja Ko,wat zijn grote hoeveelheden,een zak van 20 kilo ? ;) Das bij vele mensen al een hoop ;).

Ik had er gemiddeld een 120 kg mee per keer dat ik ging zoeken,maar daar zat achteraf gezien, toen het droog was, ook nog heel wat zand bij ;)

Ik heb je ook een mail gestuurd.

GR

strandjutters

KoH

Bericht door KoH » 18 feb 2017, 09:39

Dat is een hoop gruis!

Nog bedankt voor je e-mailtje. Nooit bij stil gestaan dat het aantal tandjes in een kaak afhangt van de leeftijd van de haai. Heb ik in ieder geval hiervoor geen mini-tandje nodig :)

arienvanoord

Bericht door arienvanoord » 05 mar 2017, 22:16

Hoi Ko wat zoek je precies ik heb duizenden liters residu uitgezocht uit
De goede oude lagen zeg maar en ik heb het maar daar heeft wel jaren uitzoek werk aan vast gezeten en nog heb ik niet alles uitgezocht heb nog een paar honderd liter staan van div
Vindplaatsen laat maar weten wat je zoekt Ok Grtn Ariën

Gesloten