Dentition Oxyrinchus Antwerpen
Antw: Dentition Oxyrinchus Antwerpen

Hallo Pascal
Bijgevoegd de beloofde foto's. Ter referentie heb ik de LA1 en LA2 meegenomen op de foto's.
Foto 1 & Foto2: links LA3, midden LA2 en rechts LA1
Foto 3: rechts LA3, midden LA2 en links LA1
Groeten
Ko
Ps: de LA3 op de foto is de LA3 uit de linker helft van de kaak uit de bovenste foto's, maar deze is identiek aan de "zwarte" uit de rechter helft van de kaak. Alleen dan gespiegeld

- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Ko,leuk dat je de foto,s heb gemaakt,maar ik bedoelde de andere zijde,de rechtse kant,die zwarte tand,ik had mij beter moeten uitdrukken 
Sorry daarvoor
GR

Sorry daarvoor

GR
strandjutters

Hallo Pascal,
Mijn fout: ik dacht dat het voor jou niets uit zou maken of ik links of rechts zou fotograferen.
Bij deze de nieuwe foto's. De tanden zitten in een frame wat nogal lastig uit elkaar te halen is. Dus ik heb de foto's door het glas van het frame heen genomen. Geven de foto's voldoende detail? Anders haal ik het frame uit elkaar

Groeten
Ko
- strandjutters
Hallo Ko,moeilijk te zien door het glas.ik had graag 3D.
Ik denk dat dit een retro is.
Plus labiale zijde
GR
[Bewerkt door strandjutters op 04-03-2017 om 22:03 NL]
Ik denk dat dit een retro is.
Plus labiale zijde

GR
[Bewerkt door strandjutters op 04-03-2017 om 22:03 NL]
strandjutters

Even een schroevendraaier gehaald en het frame open gemaakt.
De foto's zijn van de linker en de rechter tand samen. Volgens mij zijn beide oxyrinchus en geen retroflexus. Bij retroflexus heb je een zeer duidelijke labiale richel. Deze is hier bij beide tanden nauwelijks aanwezig. Wat denk jij?
Groeten
Ko
- strandjutters
Hallo Ko,het is zeker geen retro,die hebben een platte kroon.
Ik kijk morgen ff in mijn tanden ,in situ , of ik die positie LA3 terug vindt ,volgens mij moet de overgang anterior ,lateral duidelijk zichtbaar zijn in de tand,en das hier niet zo.
Maar goed ,zo blijven we bezig
GR Pascal
Ik kijk morgen ff in mijn tanden ,in situ , of ik die positie LA3 terug vindt ,volgens mij moet de overgang anterior ,lateral duidelijk zichtbaar zijn in de tand,en das hier niet zo.
Maar goed ,zo blijven we bezig

GR Pascal
strandjutters
Wauw dat ziet er mooi uit zeg! Vraag me af hoeveel uren zoeken hier ingezeten hebben! Het zullen er in ieder geval een boel zijn. Erg mooi om te zien!!
fossielen waren getuigen, van de gebeurtenissen uit het verleden
Er heeft zeker iemand heel veel uren gezocht, maar helaas ben ik dat niet zelf geweest.
Zelf houd ik mij meer bezig met het determineren van soorten/posities. Om een beetje een redelijke kaak te leggen heb je erg veel tanden nodig van goede kwaliteit. Als ik deze zelf bij elkaar zou moeten zoeken dan ben ik nog jaren bezig met alleen al zoeken.
Zelf houd ik mij meer bezig met het determineren van soorten/posities. Om een beetje een redelijke kaak te leggen heb je erg veel tanden nodig van goede kwaliteit. Als ik deze zelf bij elkaar zou moeten zoeken dan ben ik nog jaren bezig met alleen al zoeken.
-
Als je op een put zoekt waar veel gevonden wordt kan je zelf een kaakje leggen
Vaak zoeken en alles bewaren en je legt zo een kaakje heb hier Notorynchus , Oxyrinchus , hastalis
Liggen wel leuk om te doen ben nu met Eocene soorten bezig is nog ff moeilijker wel leuk om te doen
Vaak zoeken en alles bewaren en je legt zo een kaakje heb hier Notorynchus , Oxyrinchus , hastalis
Liggen wel leuk om te doen ben nu met Eocene soorten bezig is nog ff moeilijker wel leuk om te doen