Mosasaurus Prep Schedel Deel
Mosasaurus Prep Schedel Deel

Ik had op de afgelopen beurs in Ede dit stuk kop van een mosasaurus gekocht. Er zit een stuk kaak (mogelijk bovenkaak) in en een stuk van het frontal bot (deel van het voorhoofd). Ik ben van plan dit deels uit te prepareren om te kijken of er nog meer interessante dingne in zitten. Ik ga denk ik niet de botten er helemaal uit halen. Ook nu al zijn er een aantal stukken bot die nu nog niet herkenbaar zijn.
Foto 1: Voor enige preparatie. Kaak links boven. Driehoekig frontal bot (voorhoofd) midden. Losse tanden van ergens uit de voorkant van de kaak rechts onder.
Foto 2: Een paar kleine beetjes verder geprepareerd. De middenlijn op de binnenkant van het driehoekige bot van het voorhoofd is nu beter te zien.
Meer foto's volgen als ik verder ben gekomen met het prepareren.
Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.
Ik graaf dus ik ben.
Antw: Mosasaurus Prep Schedel Deel

Ik ben nog niet veel verder gekomen met het prepareren van de schedel. Maar ik heb wel al een redelijk idee wat er in het blok zit. Ik heb op deze tekening gemarkeerd waar ik redelijk zeker van ben dat het er in zit. De kaak is denk ik de achterkant van de linker maxilla. Ook is het rechter deel van de frontal aanwezig en een deel van het linker deel. Er zitten twee losse tanden die ergens van meer voor in de kaak vandaan komen. Al weet ik niet precies waar.
Naar die losse tanden zit nog wel een stuk bot waarvan ik niet weet waar het hoort.
Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
Ik graaf dus ik ben.
Ik graaf dus ik ben.