ENCI excursie van 15 april 2017.
ENCI excursie van 15 april 2017.
De weergoden waren ons vandaag niet zo goed gezind, want gedurende bijna de gans duur van de excursie viel er wel wat regen uit de lucht. Maar ook dan blijft het zoeken plezant. In de Nekum Member kwam ik een goed bewaard fragment tegen van een Crustacea, maar ik heb niet de nodige literatuur om dit stukje op naam te brengen. Ik weet ook niet of dat mogelijk is met slechts zo een klein onderdeel. Maar toch vond ik het mooi genoeg om er een fotootje van te plaatsen.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
Antw: ENCI excursie van 15 april 2017.

Kijk is naar de veel voorkomende scharen van Protocallianassa faujasi. Volgens mij is het een van de onderdelen van zo een schaarpoot.
Dirk,
dat onderdeel van de schaar klopt perfect met mijn fragment.
Bedankt voor de oplossing.
Koen,
ook bedankt voor de reactie; de andere vondsten waren beperkt. Enkele pecten, wat oesterachtigen en nog wat gruis ( weet nog niet wat daar in zit ).
Lugo
dat onderdeel van de schaar klopt perfect met mijn fragment.
Bedankt voor de oplossing.
Koen,
ook bedankt voor de reactie; de andere vondsten waren beperkt. Enkele pecten, wat oesterachtigen en nog wat gruis ( weet nog niet wat daar in zit ).
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
- KoenJ
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Nog even hierop terugkomend: enkele maanden geleden is hier op het forum geconcludeerd dat de correcte naam Mesostylus faujasi moet zijn. De naam is bij mij ook nog niet ingeburgerd, maar we zullen er toch aan moeten wennen.
Groeten,
Koen
Koen