Wolharige neushoorn schedel
Wolharige neushoorn schedel

Hallo Allen,
Ik heb een mooi aanbod gekregen om een schedel van een wolharige neushoorn over te nemen. Nu wil ik toch jullie mening vragen over dit schedel.
Wat denken jullie ervan?
Schedel komt uit steenkoolmijnen van Kemerovo, is 30000-40000 jaar oud. Lengte is 82 cm, breedte 37 (aan jukbogen), gewicht 19 kg. Beschadiging aan 1 kant, andere kant volledige tandenrij bewaard.
Compleet is hij niet, de zijkant mist een deel. De onderkaakhelften horen ook niet samen. Beide onderkaken aan elkaar zetten kan wel maar zal wat restauratie vragen, en je zal het altijd blijven zien (kleurverschil). Zie foto’s.
Alles is origineel, geen restauraties, ook geen behandeling met producten.
alle reacties welkom, ik vind het een super mooi schedel, maar ken er helaas niets van.
Mvg
- sjaak
- Has thanked: 372 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Antw: Wolharige neushoorn schedel
Samengesteld of niet, het belooft een heel mooi stuk te worden!
Lijkt mij het overwegen waard.
Lijkt mij het overwegen waard.
Groet,
Niels
Niels
Ik denk dat het ieder voor zich is.
Ik persoonlijk vind dit erg mooi en zou het zo aanschaffen. En ja in het museum zijn de skeletten ook vaak niet compleet en worden ze aangemaakt met andere stukken. Maar het blijft mooi
Ik persoonlijk vind dit erg mooi en zou het zo aanschaffen. En ja in het museum zijn de skeletten ook vaak niet compleet en worden ze aangemaakt met andere stukken. Maar het blijft mooi
Dit is natuurlijk een kwestie van prijs, maar met 82 cm en een volledige rij tanden is het een erg interessant stuk.
Mocht je je ergeren aan het kleurverschil van de onderkaken kan je altijd zoeken naar andere of een beetje bijwerken.
Wel zal je even moeten kijken naar conservering, anders heb je misschien over een tijdje alleen wat tanden over.
Mocht je je ergeren aan het kleurverschil van de onderkaken kan je altijd zoeken naar andere of een beetje bijwerken.
Wel zal je even moeten kijken naar conservering, anders heb je misschien over een tijdje alleen wat tanden over.
Nothing lasts... But nothing is lost.
-
- Been thanked: 45 times
Deze stukken zijn altijd mooi. Persoonlijk hou ik niet van samenvoegen van verschillende fragmenten. Mijn ervaring is dat je je er aan gaat ergeren, omdat de "lijnen" niet mooi doorlopen. Geniet van de "fragmenten".
Charlie
Los van de niet matchende onderkaak stukken is dit een erg mooi stuk. Veel schedels zijn niet in zo'n mooie staat.
Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.