Info nodig

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Flizz
Info nodig

Bericht door Flizz » 26 apr 2017, 11:43

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb deze twee fossielen al een poosje in mijn collectie, maar ik heb ze gekregen, dus weet niet waar ze oorspronkelijk vandaan komen. Weet iemand misschien toevallig waar deze twee fossielen gevonden zijn?

[Bewerkt door Flizz op 26-04-2017 om 12:51 NL]

JF

hubertus68
Has thanked: 47 times
Been thanked: 305 times
Antw: Info nodig

Bericht door hubertus68 » 26 apr 2017, 11:59

HOi Flizz,

heb jij zelf al eens gekeken, welke fossielen jij daar hebt?
Het eerste is een ammoniet. Hierover vind jij informatie rond om de dieren zelf en mogelijke vindplaatsen op deze site: https://www.fossiel.net/information/art ... Ammonitida

Onder de rubriek "Fossielen" (links boven in de navigatie) vind jij overigens heel veel informatie. Vooral voor beginnende verzamelaars staat hier veel te ontdekken.

Jou tweede vondst is een trilobiet. Hierover meer informatie op deze site: https://www.fossiel.net/information/art ... /Trilobita.

Groeten,
Oliver

Flizz
Antw: Info nodig

Bericht door Flizz » 26 apr 2017, 12:48

Bedankt voor de info maar ik heb zelf fossielen all 2 jaar ik heb ze niet gevonden maar gekregen mijn vraag was waar je ze kon vinden maar daar gaf je wel leuke info op bedankt!

JF

FossilDude
Administrator
Has thanked: 327 times
Been thanked: 310 times
Contacteer:
Antw: Antw: Info nodig

Bericht door FossilDude » 26 apr 2017, 13:43

flizz schreef:
Bedankt voor de info maar ik heb zelf fossielen all 2 jaar ik heb ze niet gevonden maar gekregen mijn vraag was waar je ze kon vinden maar daar gaf je wel leuke info op bedankt!
Waar je ze kan vinden? Nou, bij jou in de verzameling dus!

Maar ik neem aan dat je iets anders probeert te vragen, zoals "Ik heb deze twee fossielen al een poosje in mijn collectie, maar ik heb ze gekregen, dus weet niet waar ze oorspronkelijk vandaan komen. Weet iemand misschien toevallig waar deze twee fossielen gevonden zijn?". Wat ik probeer te zeggen is: als je een vraag stelt op het forum, probeer je vraag dan zo te formuleren dat iedereen snapt wat je bedoeld én zo dat het vriendelijk overkomt. De door jou gestelde vraag was: "Waar kan je ze vinden". Punt. Dit komt nogal kortaf over (misschien niet onvriendelijk bedoeld, maar wel kortaf) en kan op veel verschillende manier begrepen worden.

We snappen je (jeugdig) enthousiasme, en je bent van harte welkom hier op het forum, maar het is belangrijk dat we allemaal vriendelijk en duidelijk zijn in onze berichten hier op het forum. Probeer dus in volzinnen te schrijven en in je berichten duidelijk uit te leggen wat je bedoelt. Begrijp je wat ik bedoel?

met vriendelijke groet,
Johan

Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)

Plaats reactie