Prep; Hildoceras ? Yorkschire.
Antw: Prep; Hildoceras ? Yorkschire.
Dit is natuurlijk weer een prachtig stukje mijn complimenten!
Maar ik was benieuwd wanneer ga je aan de stukjes begingen die je van mij hebt overgenomen? Ik kan niet wachten om te zien hoe het daar mee gaat. en of ik je fatsoenlijk materiaal heb verkocht. (Laten we het hopen).
In ieder geval veel succes met de laatste loodjes van deze ammoniet. en houd ons op de hoogte!
Maar ik was benieuwd wanneer ga je aan de stukjes begingen die je van mij hebt overgenomen? Ik kan niet wachten om te zien hoe het daar mee gaat. en of ik je fatsoenlijk materiaal heb verkocht. (Laten we het hopen).
In ieder geval veel succes met de laatste loodjes van deze ammoniet. en houd ons op de hoogte!
Fossielen mineralen en meer.
https:/www.mineralen-fossielen.nl/fossielen/
https:/www.mineralen-fossielen.nl/fossielen/
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Ibe,het is nog niet voor direct,ik moet eerst nog wat stukken preppen die ik met Elbert heb geruild.
Ik heb ze intussen wel al bekeken,het zal moeilijk zijn,maar ik haal er wel wat uit denk ik.
GR
Ik heb ze intussen wel al bekeken,het zal moeilijk zijn,maar ik haal er wel wat uit denk ik.
GR
strandjutters
- Everhardus
Het kan idd op sommige plekken enorm tegenzitten maar uiteindelijk gaat ie komen !!
Ik heb nu inmiddels zelf ook mogen ondervinden dat mijn fijnste naald schade heeft aan de punt door de hardheid van dit materiaal....
Ik heb nu inmiddels zelf ook mogen ondervinden dat mijn fijnste naald schade heeft aan de punt door de hardheid van dit materiaal....
- strandjutters
Inderdaad Marcel,ik heb nooit in hardere matrix geprept dan dit.(Gesteente)
Dit is echt op het randje wat je kunt doen met een prepnaald,ik heb enkel vuursteen( Mineraal ) geprept die nog harder was maar eigenlijk ondoenbaar.
GR
Dit is echt op het randje wat je kunt doen met een prepnaald,ik heb enkel vuursteen( Mineraal ) geprept die nog harder was maar eigenlijk ondoenbaar.
GR
strandjutters
- Everhardus
Toch ben ik verbaasd dat me dit is gebeurt. Ik vermoed dat ik de fijne pen te vroeg heb ingezet. De overige pennen vertonen geen slijtage. Maar hard is het zeker, ik weet dat Walter er met de pen van de bodemschat ook bij sommige stukken amper doorheen kwam.
Wat vuursteen betreft, ja ook ooit geprobeert, maar daar is idd echt geen lol aan....
Wat vuursteen betreft, ja ook ooit geprobeert, maar daar is idd echt geen lol aan....
- kalootklooier
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
- Contacteer:
Hoi,
Die buigt dan ook weer niet krom. ???
Ik vind jou pen behoorlijk aan de prijs en wil hem graag nog eens komen testen maar ik merk bij dit materiaal dat het wel aan de grenzen van mijn pen is.
Gr Walter
[Bewerkt door kalootklooier op 03-05-2017 om 20:28 NL]
Die buigt dan ook weer niet krom. ???
Ik vind jou pen behoorlijk aan de prijs en wil hem graag nog eens komen testen maar ik merk bij dit materiaal dat het wel aan de grenzen van mijn pen is.
Gr Walter
[Bewerkt door kalootklooier op 03-05-2017 om 20:28 NL]
Als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg. A. Einstein
- strandjutters

Hallo iedereen.
Na drie uur prep vanavond toch weer een stukje verder.
Het gaat zeeeeeeeer zeeeeer moeizaam ,met bloed- zweet en op dit moment nog geen tranen.
Tegen het weekend zou hij toch klaar moeten zijn

Heb eens foto,s genomen met twee verschillende achtergronden.
GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,hier een detail van die matrix,de fijne lijntjes zijn van mijn naald,en je ziet telkens het goudkleurig lijntje,dus bijna puur pyriet.
GR
strandjutters
- Everhardus
- strandjutters

Hallo iedereen.
Na een uurtje of drie prep vanavond toch weer een stukje verder.
Ik wist gisteren al dat het vandaag heel moeilijk zou zijn.De woonkamer is op het einde toe wat ingezakt op deze zijde(Het is ook de bovenzijde,gezien de oestertjes )
De breuk of verzakking is nu nog moeilijk te zien,maar eens volledig vrij zal deze toch goed zichtbaar zijn.
Het spreekt voor zich dat je bij zo een verzakking van de windingen extra alert moet zijn.
Bedankt Marcel

GR Pascal
[Bewerkt door strandjutters op 04-05-2017 om 21:05 NL]
strandjutters