Wat zou dit kunnen zijn ?
Antw: Wat zou dit kunnen zijn ?
Hoi, Ynse. Met denemarken (Balticum) bedoel ik de soort vuursteen, deze zit vol fossieltjes, o.a sponsnaalden en ander kleinspul.
Gr.Ben
Gr.Ben
0000000000
Hallo Frederik, dit steentje is ca. 6cm groot. Waarom zou het moeten drijven ? Waarom zou het recent zijn ? Bij het werktuigje zis duidelijk een retous rand te zien dat lijkt me genoeg het is geen natuurlijk ontstaan.
Groet,Ben
Groet,Ben
0000000000
Het steentje blijft niet drijven (wat zou dat betekenen) hoe recent het is durf ik echt niet te zeggen het is een veld vondst dus ik weet niet waar het oorspronkelijk lag. Wat het vuursteentje betrefd de kleine "afslagen" zitten over een grote afslag heen en lijkt mij kunstmatig toe maar ik ben blij dat er meer meningen binnen komen
Altijd nieuwsgierig !
- Masterofearth
- Been thanked: 1 time
Ik heb vaker mijn twijfels bij afslagjes of werktuigjes hier op het forum, maar de rand van dit stukje is duidelijk bewerkt en ook de grotere breuken lijken niet natuurlijk geplaatst. voor mij is it duidelijk een artefact.
Het gerolde vuursteen object lijkt voor mij heel erg op een spons, ik heb een aantal gelijkende objecten uit Denemarken.
groet,
Pim
[Bewerkt door Masterofearth op 01-05-2017 om 08:31 NL]
Het gerolde vuursteen object lijkt voor mij heel erg op een spons, ik heb een aantal gelijkende objecten uit Denemarken.
groet,
Pim
[Bewerkt door Masterofearth op 01-05-2017 om 08:31 NL]
Dank je Pim ! wat dacht je van het polijst steentje ?
Altijd nieuwsgierig !