Prep Drotops armatus .
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Prep Drotops armatus .

Hallo iedereen.
Ik ben deze avond maar eens begonnen aan deze Drotops armatus.
Het is een prep die ik aanvaard heb voor Elbert in ruil voor wat Mat; uit Yorschire.
Het is eerder een uitdaging om het stuk wat beter tot zijn recht te laten komen.Nu ziet het er niet uit,waarschijnlijk betreft dit een prepwerk uit Marokko zelf.
Je ziet het stuk bijna niet zitten in de matrix en het is al flink verwoest ,al menig stekels zijn bij eerder prep gaan vliegen

Mijn eerste opdracht is het stuk wat beter in beeld te brengen,ik ben al een kijkje gaan nemen tussen de stekels ,en de eerste twee die ik benaderde moest ik al lijmen,ze hadden al een tik gekregen bij de eerste prep in Marokko denk ik.
Maar goed,we zien wel,slechter of dit zal het niet worden denk ik

Het stuk,de trilo meet ongeveer 12 cm,geen klein ding dus.
GR
strandjutters
- strandjutters
Antw: Prep Drotops armatus .
Hallo,is het dan echt zo erg gesteld met dit stuk 
Ik denk het eigenlijk ook
GR

Ik denk het eigenlijk ook

GR
strandjutters
Pascal,
zo te zien heeft dit beestje inderdaad al heel wat mee gemaakt. Daar is heel wat oplap werk aan.
Hopelijk lukt jou dat een beetje. Succes.
Lugo
zo te zien heeft dit beestje inderdaad al heel wat mee gemaakt. Daar is heel wat oplap werk aan.
Hopelijk lukt jou dat een beetje. Succes.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
- strandjutters

Hallo Luc,ik heb er vandaag een paar uur aan geprept

Het komt niet goed denk ik,ik moet iedere stekel verschillende keren terug lijmen,er lopen namelijk van die textonische scheurtjes door de matrix,en keer op keer breekt de stekel af in die scheurtjes

Als het zou om een stekel gaan is dit nog te doen,maar het zijn er hier tientallen.
Er is ook veel schaal verdwenen bij dit stuk in de eerste prep,waarschijnlijk is deze gebeurt met een nagel,ik ben bij mijn vordering nog geen enkel stukje schaal kwijtgespeeld.
GR Pascal
strandjutters
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Dag Pascal,
Dat lijkt me een bijzonder lastige klus te worden. D. armatus is door de vele stekels en vaak harde matrix sowieso al een hele klus, maar hier komt nog eens een voorgeschiedenis van ruwe preparatie bij. Als er al tectonische scheurtjes waren, dan zijn die wellicht verder los gemaakt door de ruwe lokale preparatie met naald. Maar zelfs zonder tectonische scheurtjes zal deze ervoor zorgen dat de stekels die nu al bloot liggen, gemakkelijker afbreken.
Veel succes en volharding gewenst!
Dat lijkt me een bijzonder lastige klus te worden. D. armatus is door de vele stekels en vaak harde matrix sowieso al een hele klus, maar hier komt nog eens een voorgeschiedenis van ruwe preparatie bij. Als er al tectonische scheurtjes waren, dan zijn die wellicht verder los gemaakt door de ruwe lokale preparatie met naald. Maar zelfs zonder tectonische scheurtjes zal deze ervoor zorgen dat de stekels die nu al bloot liggen, gemakkelijker afbreken.
Veel succes en volharding gewenst!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- strandjutters
Hallo Frederik,ja dit wordt zeer lastig 
Het probleem is niet alleen dat ze afbreken,maar ze breken telkens in 4-5 stukjes,onbegonnen werk dus.Ik probeer wel ieder stekel die ik tegenkom met een laagje seconde lijm in te strijken.
Ik probeer nu via het pygidium de centrale as te bereiken,de stekels zijn daar doorgaans wat korter,en van daar uit heb ik dan ook een beter zicht op de rest.
Nu we zien wel,het zal in elk geval beter zijn of dat het er nu uitziet
GR

Het probleem is niet alleen dat ze afbreken,maar ze breken telkens in 4-5 stukjes,onbegonnen werk dus.Ik probeer wel ieder stekel die ik tegenkom met een laagje seconde lijm in te strijken.
Ik probeer nu via het pygidium de centrale as te bereiken,de stekels zijn daar doorgaans wat korter,en van daar uit heb ik dan ook een beter zicht op de rest.
Nu we zien wel,het zal in elk geval beter zijn of dat het er nu uitziet

GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,na veel uren prep vandaag ben ik toch een stukje verder.
Uit de matrix die ik zelf vrij prep lukt het mij toch om wat stekels te bewaren.
Er komt wel een ander probleem de kop op steken,dit is een zeer groot stuk om onder de bino te plaatsen,het stuk met steen is 16 cm.
Je moet dus telkens goed opletten waar je het stuk vast neemt,want zonder dat je het weet grijp je in de stekels die je hebt geprept,met zeker breuk als gevolg.
GR
strandjutters