Raad de trilobiet
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Raad de trilobiet

Elbert zit er helemaal op. Al wordt dit genus doorgaans Dechenella genoemd, is Cyberella correct. Pascal zat dus ook helemaal in de goede richting nu.
Het is niet gemakkelijk om een goed exemplaar van deze trilobiet te vinden, maar op basis van deze doorsnede en de duidelijk goede kwaliteit van de zichtbare segmenten, had ik er toch vrij veel vertrouwen in. Het enige probleem met dit exemplaar was een ontbrekende scherf van het linker oog. De afdruk was wel nog daar in het tegenstuk, dus heb ik met een goede extra kwak polyester een afgietsel gemaakt. Dat is redelijk gelukt.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Hoi Frederik; en?...heb ik die trilobiet nu gewonnen?
Wil`um best graag hebben hoor..
Ik heb nog een grote Ogyginus met een oogje in het negatief; vertel es wat meer over dat polyester als je wil...
groeten, Bert
[Bewerkt door Elbert op 28-05-2017 om 12:09 NL]
Wil`um best graag hebben hoor..
Ik heb nog een grote Ogyginus met een oogje in het negatief; vertel es wat meer over dat polyester als je wil...
groeten, Bert
[Bewerkt door Elbert op 28-05-2017 om 12:09 NL]
Elbert
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Dat zou mooi zijn. Alle gekheid op een stokje, deze blijft mooi in de eigen collectie 
Als je ogyginus nog een oogje in het negatief heeft, is het een kwestie van dit netjes over te brengen naar het positief, i.e. gewoon op elkaar te lijmen.
In het geval van deze Cyberella, ontbrak het oogje, maar heb ik het negatief gebruikt om een afgietsel van het oog te maken. Domweg door dat negatief te vullen met wat extra lijm, alles op mekaar te zetten, en het negatief vervolgens weg te preppen tot op de uitgeharde lijm.

Als je ogyginus nog een oogje in het negatief heeft, is het een kwestie van dit netjes over te brengen naar het positief, i.e. gewoon op elkaar te lijmen.
In het geval van deze Cyberella, ontbrak het oogje, maar heb ik het negatief gebruikt om een afgietsel van het oog te maken. Domweg door dat negatief te vullen met wat extra lijm, alles op mekaar te zetten, en het negatief vervolgens weg te preppen tot op de uitgeharde lijm.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:

Et voila. Als de zon erop staat, zie je dat de polyester wat transparant is, maar zo in de hand valt het niet meteen op.
Alle vlekken en strepen zijn natuurlijk.
[Bewerkt door Frederik op 28-05-2017 om 22:36 NL]
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Hallo, moooie trilo Frederik!
En, vergeleken met de canonballs, heerlijk zachte steen...
Polyester verhaal is duidelijk, dank je.
groeten, Bert
En, vergeleken met de canonballs, heerlijk zachte steen...
Polyester verhaal is duidelijk, dank je.
groeten, Bert
Elbert