Prep. Dactylioceras Yorschire
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Prep. Dactylioceras Yorschire

Hallo iedereen.
Vandaag op bezoek geweest bij Elbert,ik heb wat nieuwe prep-opdrachten mee gekregen van Elbert in ruil voor wat mooi,s

Deze is er eentje van,het is een diepvries product van Elbert,maar de resterende resten na de split zijn toch vrij hardnekkige.
Deze Ammo zit nog 95 % in de schaal,wat toch weer uniek is voor deze vindplaats.
Deze Dactylioceras is in mijn ogen toch ook wat anders dan de rest,hij is vrij plat ,en het heeft toch een opvallende venter(Wat driehoekige ribbels )
GR
[Bewerkt door strandjutters op 28-05-2017 om 21:25 NL]
strandjutters
- strandjutters
Antw: Prep. Dactylioceras Yorschire
Hallo iedereen.
Hier niets goeds over te vertellen
Ik ben wel benieuwd naar de eventuele soort.
Het lijkt erop dat de venter steeds van een enkel rib over gaat in een dubbele rib.
GR
Hier niets goeds over te vertellen

Het lijkt erop dat de venter steeds van een enkel rib over gaat in een dubbele rib.
GR
strandjutters
Hallo Pascal, dit is een redelijk extreem voorbeeld van Dactylioceras athleticum; de ammoniet is zo genoemd vanwege de sterke beribbing van de schelp.
Niet ten onrechte, zoals je ziet...
Is een mooi ding geworden!
Ik had hem meegegeven aan Pascal omdat ik de fijnpreparatie zelf niet aandurfde daar ik bang was de schaal in het centrum te verklooien.
Heel verstandig van mijzelf...
groeten, Bert
Niet ten onrechte, zoals je ziet...
Is een mooi ding geworden!
Ik had hem meegegeven aan Pascal omdat ik de fijnpreparatie zelf niet aandurfde daar ik bang was de schaal in het centrum te verklooien.
Heel verstandig van mijzelf...
groeten, Bert
Elbert
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Mooi beestje, en knap prepwerk. Ik sta toch ook te kijken hoever je al geraakt met die diepvries methode.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Hallo, dank je, Frederik.
Heb net een klein 2e hands vriezertje aangeschaft om het expiriment te kunnen voortzetten.
Wel zou ik nog iets moeten vinden om de hoeveelheid tijd die het spul in het turfbad zit te verkorten...
groeten, Bert
Heb net een klein 2e hands vriezertje aangeschaft om het expiriment te kunnen voortzetten.
Wel zou ik nog iets moeten vinden om de hoeveelheid tijd die het spul in het turfbad zit te verkorten...
groeten, Bert
Elbert
- strandjutters
Hallo Elbert,ja dan kan je misschien ook die kanonballen er ff in hooien ;(
Amaai wat is dat hard spul,zelfs niet te vergelijken met de preps van de Dactyliocerassen.
GR
Amaai wat is dat hard spul,zelfs niet te vergelijken met de preps van de Dactyliocerassen.
GR
strandjutters
Hallo Pascal, ja, sorry..., het is reteharde steen, maar bedenk wel: als je dit spul kunt preppen, zit je wel in de eredivisie en bij de grote jongens!
groeten, Bert
groeten, Bert
Elbert
- strandjutters
Hallo Elbert,Ah das goed,ik doe mijn best 
Ik plaats zo een foto van de vooruitgang op die prep,maar verwacht er maar niet te veel van,hij is nog lang niet klaar
GR

Ik plaats zo een foto van de vooruitgang op die prep,maar verwacht er maar niet te veel van,hij is nog lang niet klaar

GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen.
Vanavond eens wat anders er tussen door.
Deze kleine ammoniet zit ook tussen de preps die Elbert graag geprept had gezien.
Ik weet eigenlijk niet waarom,dit lijkt mij een gewone Dactylioceras en daar heeft hij er honderden van.
Misschien kan Elbert hier wat meer over vertellen.
De tweede die ik begonnen ben vanavond lijkt mij wat interessanter ,das ook een Dactylioceras denk ik,maar daar zitten kleintjes bij,ik denk jongen ,omdat de mannetjes doorgaans toch wat groter zijn.
Ik maak zo wat foto,s.
GR
[Bewerkt door strandjutters op 09-06-2017 om 20:55 NL]
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen.
Met de twee eerste foto,s ben ik begonnen,de twee laatste ,daar heb ik ze al wat vrijgemaakt,het zijn zeer kleintjes,de grootste is net geen cm,ik denk jongen ,maar het kunnen ook mannetjes zijn van deze soort.
GR
strandjutters