Moeilike botjes
Moeilike botjes
Ik heb hier een aantal aparte 'botjes' waar ik niet uit kom. Zal wel erg moeilijk worden dit te determineren maar hoop dat jullie mij toch een beetje op weg kunnen helpen.
Botje 1 heeft een heel fijne structuur en vorm die ik bij andere botjes niet herken. Het 2e voorwerp lijkt mij geen bot maar wel iets fossiels, het is erg licht en denk zelf dat het misschien een coproliet is? Bij botje 3 denk ik aan iets van vis , of gehoorbeentje maar kan niets vergelijkbaars vinden.
Dit alles komt van het schelpenpad.
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Antw: Moeilike botjes
Beste,
Ik vraag mij vaak af, waarom hier zo vele botstukjes getoont worden. Vinden jullie niets leukers aan de kust, dat verder ook nog determineerbaar is
Maar de "Limburgers" zijn niet beter: extreem weinig vondsten uit de Krijtgroeves, die hier getoont worden!
Groeten,
Oliver
Ik vraag mij vaak af, waarom hier zo vele botstukjes getoont worden. Vinden jullie niets leukers aan de kust, dat verder ook nog determineerbaar is

Maar de "Limburgers" zijn niet beter: extreem weinig vondsten uit de Krijtgroeves, die hier getoont worden!
Groeten,
Oliver
Ik weet ook dat het niet veel is , maar helaas woon ik ver af van de goede zoekplekken in Nederland(noorden) en dit schelpenpad geeft mij toch de mogelijkheid om fossielen te zoeken. Heb al een hele doos vol met bot materiaal en ook een paar complete botjes.moet zeggen dat ik er erg veel plezier in heb. Dacht doordat dit materiaal er anders uit ziet er misschien iemand wat van kan maken. Ik vind je reactie wat bot eigenlijk. Er zijn mensen zoals ik die met een stukje fossiel al blij zijn.
Nee vast niet als ik zo de reactie nog eens terug lees! No hard feelings:)
Bedankt voor je reactie optimo! Dacht zelf bij het laatste botje ook aan vis maar kan het nog niet helemaal plaatsen.
Bedankt voor je reactie optimo! Dacht zelf bij het laatste botje ook aan vis maar kan het nog niet helemaal plaatsen.
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Niet verder determineerbaar dan twee stukjes bot die erg gerold zijn. Geen van alle lijkt mij een coproliet.
Beetje vondsten lopen afkraken, lekker bezig Hubertus 
( Notice the disapointment face. )

( Notice the disapointment face. )
Verzamelaar van Gesteenten, Mineralen, Fossielen, Botten en
Schelpen uit heden en verleden.
Schelpen uit heden en verleden.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Ik zou hier veel willen zeggen,maar het is altijd het beste dat je hoort -ziet - en vooral veel zwijgt 
Persoonlijk vind ik dat deze botjes,als 2 dan ook bot is,er weinig over kan verteld worden,Dat hij ze laat zien is zijn volste recht hier op dit forum,er passeren hier soms van deze botjes,maar ze zijn niet altijd te plaatsen,de natuur doet zijn werk om ze te bewaren,maar het doet ook zijn best om ze af te breken
GR

Persoonlijk vind ik dat deze botjes,als 2 dan ook bot is,er weinig over kan verteld worden,Dat hij ze laat zien is zijn volste recht hier op dit forum,er passeren hier soms van deze botjes,maar ze zijn niet altijd te plaatsen,de natuur doet zijn werk om ze te bewaren,maar het doet ook zijn best om ze af te breken

GR
strandjutters