Perm/Trias

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Plaats reactie
torvosaurus
Been thanked: 4 times
Perm/Trias

Bericht door torvosaurus » 26 jun 2017, 16:00

Ik weet niet echt onder welke categorie ik dit moest zetten, dus zet ik het maar hier.
Weet er iemand waar ik aan fossielen van gewervelden (geen vissen) uit het Perm en Trias kan geraken?
Bedankt

Thijs

Thijs

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Perm/Trias

Bericht door Frederik » 27 jun 2017, 13:09

In de Georockshop vind je soms amfibieën uit het Perm van Pfalz, Duitsland.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Opal
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Bericht door Opal » 28 jun 2017, 12:27

Hoi Thijs,

Je kunt lid worden van de NGV (en NGV Winterswijk met de subafdeling WMW). Dan kun je zelf op zoek gaan in de steengroeve van Winterswijk. Persoonlijk vindt ik het toch het leukst om de fossielen zelf te vinden :).

Mvg

Rolf

't geet zo als 't geet!

torvosaurus
Been thanked: 4 times

Bericht door torvosaurus » 30 jun 2017, 21:52

Dag Rolf en Frederik,
Helaas ben ik Belg, dus naar Winterswijk kan ik helaas niet. Verder vond ik nog een zeer toffe website, maar er word nooit op mijn mails geantwoord. Iemand een idee waarom de uitbater van http://www.rhyniechert.com/ddfossils.html al geruim langere tijd niet op mails antwoord, terwijl zijn ebay wel geupdatet blijft?

En waar zou er goede lectuur over de vertebraten van het Perm/Trias te vinden zijn? Ik vond er één, maar die bleek uitverkocht te zijn.

Gr

Thijs

KoenJ
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Bericht door KoenJ » 30 jun 2017, 22:12

Hoi Thijs,

Grappig, die site ben ik al eens tegengekomen op zoek naar microfossielen. Nooit iets bij gekocht overigens.

Qua literatuur: heb je wel al eens gezocht in het tweedehands circuit (bijv. boekwinkeltjes.nl), bij amazon.com (hou rekening met invoerrechten!), op de site van de uitgever gekeken, of het proberen te lenen bij een bibliotheek? Ik weet niet hoe het in België gaat, maar in Nederland kun je bij je eigen openbare bibliotheek ook boeken lenen van bijv. universiteitsbibliotheken.

Succes met je zoektocht!

Groeten,
Koen

Plaats reactie