Vreemde 'steen' in bollenveld gevonden

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Lisannevisser
Vreemde 'steen' in bollenveld gevonden

Bericht door Lisannevisser » 21 jul 2017, 21:17

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo!

Vanmiddag was ik voor mn werk onkruid aan het wieden toen ik deze steen tegen kwam. Ik vond hem er wat apart uitzien en nam hem mee en toen ik thuis kwam bekeek ik hem beter en toen vond ik dat het bijzonder veel op een ei leek. Daarna heb ik het mijn ouders gevraagd en die denken hetzelfde. In het midden is een oranje plek te zien met in het midden iets wits dat uiteen gelopen lijkt te zijn. Ik vermoed zelf dat als dit een ei is dat het oranje deel een dooier is.
De buitenkant is mooi afgerond en loopt niet netjes over tot het middelste gedeelte dus dacht ik dat dit dan de schil moet zijn.
Ik zou graag willen weten of ik werkelijk een fossiel heb gevonden en of het mogelijk is om te zidn hoe oud deze is.
Groeten!!

Marijn14
Antw: Vreemde 'steen' in bollenveld gevonden

Bericht door Marijn14 » 21 jul 2017, 21:27

Hoi,

Lijkt mij een stukje vuursteen.
Soms zitten daar wel fossielen in zoals bijvoorbeeld afdrukjes van zee-egel stekels.
Zelf heb ik wel eens een zee-lelie stengel afdrukje in dergelijke bruine vuursteen gevonden: https://www.fossiel.net/id_system/fossi ... =6309-0019

Mvg,
Marijn

scherven
Been thanked: 40 times
Antw: Vreemde 'steen' in bollenveld gevonden

Bericht door scherven » 21 jul 2017, 22:24

Met Marijn eens een scherf van een gerolde vuursteen. Verml. uit de Maas.
Gr.Ben

0000000000

Plaats reactie