mosasaurus werveltje
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
mosasaurus werveltje
ik ben vandaag weer een aantal uurtjes gaan zoeken. ik heb even wat rond gelopen en gezocht naar tandjes. toen zag ik een grote blok met wat schelpjes erin zitten. ik keek en ik zag een stukje bot zitten, toen ik het eruit gehaald had zag ik dat het een mosa werveltje was:). ik weet het soort nog niet. als iemand denkt dat hij het soort weet zeg het maar.
groetjes gelukkige vinder:) sean
[Bewerkt door Fossiel hunter sean op 03-09-2006 om 20:03 NL]
Antw: mosasaurus werveltje
@Sean
Prachtige vondst
Dorsale Plioplatecarpuswervel. Opgegeten. Aan de hand van het schelpjesblok kan je eventueel de horizon situeren. Hoe zag dit eruit? Als je nog belangrijke vondsten doet steeds een stuk matrix meenemen. Door bioklastenonderzoek kan de kalksteen stratigrafisch bepaald worden. Ook het foramen van de neurale boog (bovenste foto, vorm van het gaatje (uitpeuteren als het droog is) tussen de opstaande stukken bot) is van belang!
Prachtige vondst
Dorsale Plioplatecarpuswervel. Opgegeten. Aan de hand van het schelpjesblok kan je eventueel de horizon situeren. Hoe zag dit eruit? Als je nog belangrijke vondsten doet steeds een stuk matrix meenemen. Door bioklastenonderzoek kan de kalksteen stratigrafisch bepaald worden. Ook het foramen van de neurale boog (bovenste foto, vorm van het gaatje (uitpeuteren als het droog is) tussen de opstaande stukken bot) is van belang!
Waawww Sean,inderdaad weer een prachtige vondst.
Ge moet het maar weer vinden...
Hopelijk vind ik ook ooit eens zo iets spciaals.
Groetjes...
Ilse
Ge moet het maar weer vinden...
Hopelijk vind ik ook ooit eens zo iets spciaals.
Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!
Antw: Antw: mosasaurus werveltje
Hoi Plikona,plikona schreef:
[...] Opgegeten. [...]
Bewaartoestand lijkt m.i. ook wel op de verrolde wervels die je soms in Langenboom vind. Waarom is deze wervel zeker weten opgegeten, en niet verspoeld?
groeten, Erik
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
pilkona,
ik denk dat hij uit de laag horizont van romontbos komt. het is een zachte kleiachtige steen, met allemaalgrut erin.
ben blij te horen dat het een plioplaticarpus is, is toch weer iets speciaals.
gr sean
ik denk dat hij uit de laag horizont van romontbos komt. het is een zachte kleiachtige steen, met allemaalgrut erin.
ben blij te horen dat het een plioplaticarpus is, is toch weer iets speciaals.
gr sean
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
ik heb dat gaatje vrijgepeutert.
zie je aan dat gaatje dat het een pleopatecarpus is?
gr sean
--------------------fossiel hunter sean schreef:
ik heb dat gaatje vrijgepeutert.
zie je aan dat gaatje dat het een pleopatecarpus is?
gr sean
Plioplatecarpus zul je bedoelen ...
grtn,mike
@Mike,
Hoi
@Sean
Ja, maar het zou nog beter \'ontkalkt\' moeten worden. Enkele dagen wachten , de kalk was nog te nat. De vorm van het foramen maakt deel uit van een onderzoek en daar mogen \'we\' nog niet teveel over uitweiden.
@Erik
Voornamelijk de kleur. Deze werveltjes zijn ons niet onbekend. Dit is wel redelijk ongeschonden \'gepasseerd\' maar de meesten hebben kauwafdrukken van tanden.
Hoi

@Sean
Ja, maar het zou nog beter \'ontkalkt\' moeten worden. Enkele dagen wachten , de kalk was nog te nat. De vorm van het foramen maakt deel uit van een onderzoek en daar mogen \'we\' nog niet teveel over uitweiden.
@Erik
Voornamelijk de kleur. Deze werveltjes zijn ons niet onbekend. Dit is wel redelijk ongeschonden \'gepasseerd\' maar de meesten hebben kauwafdrukken van tanden.
@ plikonaPLIKONA schreef:
@Mike,
Hoi
@Sean
@Erik
... idd. !
grtn,mike
Hoi Plikona en Mike,PLIKONA schreef:
@Erik
(Ik reageer ook op Mike omdat ik uit zijn reactie afleid dat hij de stelling van Plikona onderschrijft).
Ik houd van duidelijke argumentatie, vandaar een korte reactie.
Plikona claimt dat bijna alle mosawervels tandafdrukken hebben. ik vraag mij af of dat enige zekerheid biedt voor wat voor dit specifieke bot heeft meegemaakt.
...ik denk van niet.
Het enige argument voor de stelling \"opgegeten\" is de kleur van het bot.
Dat overtuigt me niet.
groeten, Erik
[Bewerkt door Erik op 06-09-2006 om 00:21 NL]