Kunt iemand mij info geven over walvissen Cadzand?

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Plaats reactie
Fossieltje123hoi567
Kunt iemand mij info geven over walvissen Cadzand?

Bericht door Fossieltje123hoi567 » 28 aug 2017, 17:19

Hallo,

Ik heb dus een aantal gehoorbeenderen van walvissen, aan wat voor soort walvissen moet ik denken? Leken deze walvissen op de hedendaagse?? Of meer op de basilosaurus? (Een van de eerste walvissen deze leek eerder op een mosasaurus dan walvis)
Graag wat info over deze dieren,

Bedankt

Gr

Thijs

Thijs Dekker

KoenJ
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times
Antw: Kunt iemand mij info geven over walvissen Cadzand?

Bericht door KoenJ » 28 aug 2017, 21:57

Hoi Thijs,

Leuk dat je interesse verder gaat dan alleen wat vinden en er een naam op plakken.
Met je vragen kan ik je niet helpen. Onthoud dat paleontologie een hobby is die bestaat uit een beetje zoeken, beetje prepareren en voor de rest lezen lezen lezen. Probeer dus literatuur te vinden over Cadzand en wat er aan walvissoorten gevonden wordt. En zoek dan verder en verder en verder, en zo vind je langzaam steeds meer antwoorden op je vragen (en waarschijnlijk ga je nog meer vragen stellen). Succes!

Groeten,
Koen

Fossieltje123hoi567

Bericht door Fossieltje123hoi567 » 29 aug 2017, 10:20

Bedankt:)

Gr

Thijs

Thijs Dekker

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 29 aug 2017, 12:19

Als je je een voorstelling van deze dieren wilt maken, denk toch eerder aan de meer recente verschijningsvormen.
Pascal (gebruikersnaam strandjutters) op dit forum heeft wel wat verstand van deze fossielen. Hij kan je zeker op de goede weg helpen in verband met de determinatie van je gehoorsbeentjes. Je zou kunnen proberen ze op foto te zetten en ze op dit forum te plaatsen.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Plaats reactie