Mijn top 6 haaientanden.
- Dino15
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 184 times
Mijn top 6 haaientanden.

Hallo dit is mijn top 6 haaientanden.
Het bovenste foto is nummer 6, het een na laatste foto is nummer 1. De laatste foto is een groepsfoto.
6: uit zandmotor.
5: jaekelotodus robustus zwin.
4: denk lamna nasus zwin.
3: odontaspis winklerie zwin.
2: palaeohypotodus bronni t rooth.
1: cosmopolitodus hastalis mill.
Ik hoop dat jullie ze mooi vinden. En ik heb geprobeerd een verhaal bij elke tand te plakken maar door gebrek in ruimte in mijn telefoon is dit helaas niet gelukt.
Nick
[Bewerkt door Dino15 op 07-09-2017 om 19:36 NL]
Trying to find a great white for years now,
still no succes.
still no succes.

- Dino15
Antw: Mijn top 6 haaientanden.

Verhaal haaientand plaats 6.
Ik zoek al 2 jaar op de zandmotor en heb daar nog nooit een haaientand gevonden, daarom was het extra speciaal dat ik een haaientand in de zomervakantie heb gevonden maar die hoort niet thuis in mijn top 6. Tot ik deze een paar weken later heb gevonden op mijn vakantie heb gevonden. Hij zal op de zeeuwse stranden niet zo speciaal zijn maar voor de zandmotor is deze eocene tand wel speciaal, in ieder geval voor mij.
still no succes.
still no succes.

- Dino15

Verhaal haaientand plaats 5.
Dit is een jaekelotodus robustus uit het zwin en heeft buiten dat het de best bewaarde robustus in mijn collectie is een weinig boeiend verhaal hoe ik hem heb gevonden.
still no succes.
still no succes.

- Dino15

Verhaal haaientand plaats 4.
Afgelopen voorjaar ben ik naar het zwin geweest een weekendje. Ik heb toen vele leuke tandjes en schelpen mogen vinden. Elke avond liet ik ons hondje uit op het strand. Een van die keren vond ik deze mooi bewaarde lamna nasus. Dus je kunt wel zeggen dat ons hondje een geluksbrenger is!
still no succes.
still no succes.

- Dino15

Verhaal Haaientand plaats 3.
Deze heb ik 2 jaar geleden op het zwin gevonden. Hij is zeer klein 5 mm en heb ik op het oog gevonden. Hij is in zeer goede bewarings toestand. Ook deze heb ik gevonden met een weekendje weg.
still no succes.
still no succes.

- Dino15
Verhaal haaientand plaats 2.
In 2011 had ik weinig echt leuke haaientanden gevonden. Ik ben toen een keertje naar groeve t rooth geweest. Ik heb toen de hele dag blokjes om gedraaid en opengehakt en heb wel een hoop andere fossielen gevonden maar geen haaientand. Tot dat ik een glinstering in het mergel zag toen wist ik dat ik een haaientand gevonden heb. Ik riep, '' IK HEB EEN HAAIENTAND!!'' toen hakte ik voorzichtig het kalksteen weg en toen kwam deze schitterende haaientand te voorschijn. De gebroken tip is eetschade en niet door mij
In 2011 had ik weinig echt leuke haaientanden gevonden. Ik ben toen een keertje naar groeve t rooth geweest. Ik heb toen de hele dag blokjes om gedraaid en opengehakt en heb wel een hoop andere fossielen gevonden maar geen haaientand. Tot dat ik een glinstering in het mergel zag toen wist ik dat ik een haaientand gevonden heb. Ik riep, '' IK HEB EEN HAAIENTAND!!'' toen hakte ik voorzichtig het kalksteen weg en toen kwam deze schitterende haaientand te voorschijn. De gebroken tip is eetschade en niet door mij
still no succes.
still no succes.

- Dino15

Verhaal haaientand plaats 1.
In 2010 zocht ik al 2 jaar fossielen en ik had destijds geen haaientand gevonden boven de 3 cm. Tot die dag dat ik naar mill ging met mijn begeleider en een leerkracht van school. We liepen de kuilen op en voor dat ik klaar was om te zeven zag ik deze jongen al steken uit het zand.
Toen was mijn dag goed en heb nooit meer een grotere boven de 35 mm gevonden en deze zal lang moeten duren om overtroffen te worden.
still no succes.
still no succes.