Catticus laagje?
Catticus laagje?

Hallo,
Bovenste Catticus had ik gedetermineerd (bedankt Strandjutters). Ben nu mijn verdere vondsten uit deze laag aan het ordenen, volgens mij zijn de onderste twee tandjes ook Carcharoides catticus...?
Weliswaar in mindere staat, maar toch.
Worden deze tandjes veel gevonden in het Antwerpse?
Mvg,
Cees-Jan
fossielen waren getuigen, van de gebeurtenissen uit het verleden
- Basjacobs1999
Antw: Catticus laagje?
Hoi Cees-Jan
Goed gezien, alle drie de tandjes betreffen inderdaad Carcharoïdes catticus tandjes. Ze worden regelmatig gevonden, maar meestal hebben ze enige vorm van beschadiging.
Mvg Bas
Goed gezien, alle drie de tandjes betreffen inderdaad Carcharoïdes catticus tandjes. Ze worden regelmatig gevonden, maar meestal hebben ze enige vorm van beschadiging.
Mvg Bas
It can take a while, but when you find one there always is
that big smile :D
that big smile :D
Hallo Bas,
Bedankt voor je reactie. Zijn inderdaad kwetsbare tandjes.
Groeten,
Cees-Jan
Bedankt voor je reactie. Zijn inderdaad kwetsbare tandjes.
Groeten,
Cees-Jan
fossielen waren getuigen, van de gebeurtenissen uit het verleden
- Ewoudploeg
Maar mooie tandjes zijn het wel. Sierlijk. Behoren wel een beetje tot onze favorieten. Ze zijn inderdaad niet zo zeldzaam, maar altijd wel een hoogtepuntje.
Groet! Ewoud en Maartje
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo iedereen.
Ja het zijn inderdaad leuke tandjes.
Het is mij ook al opgevallen als je ze vind samen met het basisgrind dat ze zeer vaak beschadigd zijn.
Mijn ervaring is dat je de mooiste en beste exemplaren vind in het zwarte zand (Mioceen ) met weinig ander spul erin.
Ik heb ze ook vaak in situ gevonden,daar ook hetzelfde probleem,vaak wat schade.
Dit had waarschijnlijk ook veel te maken met zijn manier van voeden.
Maar goed ;)Ik heb er toch een paar honderd compleet in mijn verzameling,niet echt zeldzaam dus
GR
[Bewerkt door strandjutters op 17-09-2017 om 21:54 NL]
Ja het zijn inderdaad leuke tandjes.
Het is mij ook al opgevallen als je ze vind samen met het basisgrind dat ze zeer vaak beschadigd zijn.
Mijn ervaring is dat je de mooiste en beste exemplaren vind in het zwarte zand (Mioceen ) met weinig ander spul erin.
Ik heb ze ook vaak in situ gevonden,daar ook hetzelfde probleem,vaak wat schade.
Dit had waarschijnlijk ook veel te maken met zijn manier van voeden.
Maar goed ;)Ik heb er toch een paar honderd compleet in mijn verzameling,niet echt zeldzaam dus

GR
[Bewerkt door strandjutters op 17-09-2017 om 21:54 NL]
strandjutters