Strandvondst Belgische kust
Strandvondst Belgische kust

Beste mensen,
Graag jullie mening over deze strandvondst van mijn dochter. Ze raapte hem op aan de Belgische kust in de buurt van De Panne. Ik dacht eerst een stukje van een buis of iets dergelijks. Maar het lijkt me nu eerder een botfragment toe. Iemand enig idee?
Vriendelijke groet,
wim
- Masterofearth
- Been thanked: 1 time
Antw: Strandvondst Belgische kust
Details die dit als bot zouden classificeren mis ik. Ik zou zeggen stuk van een betonnen pijp of iets dergelijks, zandkorrels op het breukvlak zijn heel duidelijk zichtbaar. misschien helpen betere detailfoto's van de stukken waarom je aan bot denkt.
Pim
Pim
Dag Pim,
Ik was het al wel met je eens maar wilde even zekerheid. Ik twijfelde omdat het oppervlak wat putjes heeft en ik ben nog lerende op dit gebied waardoor ik de structuur nog niet goed herken.
groet wim
Ik was het al wel met je eens maar wilde even zekerheid. Ik twijfelde omdat het oppervlak wat putjes heeft en ik ben nog lerende op dit gebied waardoor ik de structuur nog niet goed herken.
groet wim
Dag Wim ,
het lijkt mij niet onmogelijk dat dit misschien een stuk asbest houdend materiaal is , wees gewaarschuwd .
Groet Micha
het lijkt mij niet onmogelijk dat dit misschien een stuk asbest houdend materiaal is , wees gewaarschuwd .
Groet Micha
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Mocht het asbest ( bv golfplaat)
zijn,wat dus kan ,niet direct in een stuip schieten ,maak het vochtig en plaats het in een plastic zakje dan,
even dichtbinden ,dan heeft niemand er last van en eens rustig informeren waar je het kwijt kan.
Gr
Huug
zijn,wat dus kan ,niet direct in een stuip schieten ,maak het vochtig en plaats het in een plastic zakje dan,
even dichtbinden ,dan heeft niemand er last van en eens rustig informeren waar je het kwijt kan.
Gr
Huug
-
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 95 times
Inderdaad niet in een stuip schieten. Asbesthoudend materiaal moet altijd dubbel verpakt worden, dus in een zakje en dat weer in een zakje. Bij veel gemeenten kan het kosteloos worden ingeleverd in de milieustraat.
Groeten, Jeroen
Groeten, Jeroen
Het zou nog best eens asbest kunnen zijn. Maar daar ben ik niet bang voor, ik woon in het mooie Twente en daar in het buitengebied is er meer dan zat van dat spul te vinden. Wanneer je het los schroeft en met de platen gaat sjouwen is er helemaal niets aan de hand. Langdurig inademen van de kleine deeltjes die vrijkomen bij slopen of zagen zorgen voor problemen. Geen paniek hier dus, het stukje ligt inmiddels veilig in de kliko.
Het betrof trouwens een behoorlijk verweerd stuk dat vermoedelijk al enige tijd aan de elementen blootgesteld geweest is, dus weinig gevaar te duchten! Maar bedankt voor jullie bezorgdheid, dat wordt gewaardeerd
Het betrof trouwens een behoorlijk verweerd stuk dat vermoedelijk al enige tijd aan de elementen blootgesteld geweest is, dus weinig gevaar te duchten! Maar bedankt voor jullie bezorgdheid, dat wordt gewaardeerd