Vreemde steen
Vreemde steen
Hallo allemaal,
Via een link ben ik hier terecht gekomen en ik moet zeggen de site ziet er verdomd goed uit maar daar kom ik niet voor want ik heb onlangs een vreemde steen gevonden in Engeland, weet iemand of dit om een fossiel gaat.
Via een link ben ik hier terecht gekomen en ik moet zeggen de site ziet er verdomd goed uit maar daar kom ik niet voor want ik heb onlangs een vreemde steen gevonden in Engeland, weet iemand of dit om een fossiel gaat.

Mvg, Artefacts
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Vreemde steen
Welkom op het forum!
image-tags werken hier niet, je kan de foto best gewoon uploaden naar de server (kijk bij bericht aanpassen -> foto toevoegen)
Je vondst zou best wel eens een fossiele spons kunnen zijn.
[Bewerkt door Frederik op 06-09-2006 om 23:33 NL]
image-tags werken hier niet, je kan de foto best gewoon uploaden naar de server (kijk bij bericht aanpassen -> foto toevoegen)
Je vondst zou best wel eens een fossiele spons kunnen zijn.
[Bewerkt door Frederik op 06-09-2006 om 23:33 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Hoi Frederik,
Bedankt voor de snelle replay, dus waarschijnlijk gaat het hier om een fossiele spons, zou helemaal geweldig zijn en een leuke aanvulling voor mijn vitrine.
enig idee hoe oud dit dan kan zijn!
Bedankt voor de snelle replay, dus waarschijnlijk gaat het hier om een fossiele spons, zou helemaal geweldig zijn en een leuke aanvulling voor mijn vitrine.
enig idee hoe oud dit dan kan zijn!
Mvg, Artefacts
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Dat is moeilijk zomaar te zeggen. Kan je ten eerste een idee geven over de afmetingen van het fossiel (je voorziet best meteen een maataanduiding in de foto)? Ten tweede zeg je best zo nauwkeurig mogelijk waar je het fossiel hebt gevonden, en in welke laag.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Afmeting is circa 4,7 cm en het gewicht weet ik niet, het is onlangs gevonden in Engeland op een akker.
Mvg, Artefacts
Ik kreeg net een bericht op een ander forum namelijk: Het is een spons uit de Krjt periode.
Waarschijnlijk onderkrijt (turoon/campaan)
bron: http://www.muntenbodemvondsten.nl/index ... 95.new#new
Waarschijnlijk onderkrijt (turoon/campaan)
bron: http://www.muntenbodemvondsten.nl/index ... 95.new#new
Mvg, Artefacts
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Kan goed zijn. Zolang je vaag blijft (akker? Engeland?) kan ik er niets zinnigs over zeggen. Hij doet me een beetje denken aan Exanthesis labrosus uit het cenomaan van Frankrijk en Engeland (zie ook foto-pagina\'s op deze site), maar ik zie wel nog wat subtiele verschillen.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)