Wervellichaam
- andersschinkel
Wervellichaam
Hoi allemaal,
Dit wervellichaam (gevonden op de ZM) heeft allerlei duidelijke kenmerken, maar ik heb het nog niet kunnen determineren. Ik denk alleen dat het misschien een jong dier is, vanwege de ontbrekende epifysen. Iemand een idee?
HG,
Anders
-
- Been thanked: 45 times
Antw: Wervellichaam
Dit is een schedel basis. Diersoort kan ik zo niet zeggen, want ik heb de schedels niet bij de hand.
Charlie
- andersschinkel
Oh, interessant! Daar had ik nog niet aan gedacht. Bedankt, Charlie! Nu kan ik gericht zoeken.
-
Ik ben er nog niet uit. Ik heb er paard, hond, kat en hert bij gehaald, maar die passen niet. Het onderste deel op de eerste foto ligt tegen het achterhoofdsgat. Zoals het stuk er op de eerste foto bij ligt zie je ook als je er een schedel bij houdt.
Charlie
- andersschinkel

Hoi Charlie,
Ik had deze afbeelding op internet gevonden van de schedelbasis van een edelhert. Ik had het idee dat het hier aardig bij paste, maar dat het niet het stuk was direct tegen het gat aan, maar het volgende, rechts daarvan. Daar zie ik ook die scherpe gebogen lijnen/groeven aan weerzijden.
Wat denk jij?
HG,
Anders
-

Hallo Anders. Het betreft alleen het omlijnde stukje. Ik mis bij deze de groeven aan de zijkanten.
Charlie
-
Ik heb nog een keer gekeken. Je hebt gelijk, het is het tweede segment. Ik heb steeds naar het eerste stuk gekeken.
Charlie
-