Pulalius vulgaris, fossiele krab
Antw: Pulalius vulgaris, fossiele krab
Super! En goed prepwerk zeg!
Fijn om te zien wat PaleoTime mogelijk heeft gemaakt
mvg Stijn
Fijn om te zien wat PaleoTime mogelijk heeft gemaakt
mvg Stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
-
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 60 times
Wederom dank voor de complimenten,
Ja, ik heb inderdaad enkel een luchtbeitel gebruikt, bezit nog geen zandstraal apparatuur. de krab komt trouwens uit het Eoceen.
Met vriendelijke groet,
Jonathan
Ja, ik heb inderdaad enkel een luchtbeitel gebruikt, bezit nog geen zandstraal apparatuur. de krab komt trouwens uit het Eoceen.
Met vriendelijke groet,
Jonathan
Hallo, mooi prepklusje!
Je zou deze krab nog wat beter tot zijn recht kunnen laten komen door er een heel klein beetje lichte bijenwas op te doen en dat uitpoetsen met een zachte borstel.
Als je de steen eerst enigszins warm maakt, werkt dit het mooist; uitpoetsen doe je dan als de steen weer afgekoeld is.
Mooi resultaat verzekerd.
groeten, Bert
[Bewerkt door Elbert op 07-01-2018 om 07:54 NL]
Je zou deze krab nog wat beter tot zijn recht kunnen laten komen door er een heel klein beetje lichte bijenwas op te doen en dat uitpoetsen met een zachte borstel.
Als je de steen eerst enigszins warm maakt, werkt dit het mooist; uitpoetsen doe je dan als de steen weer afgekoeld is.
Mooi resultaat verzekerd.
groeten, Bert
[Bewerkt door Elbert op 07-01-2018 om 07:54 NL]
Elbert
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Inderdaad prachtig prepwerk.
Hallo Jonathan,zie ik goed,er ontbreekt toch nog een pootje links ?
GR Pascal
[Bewerkt door strandjutters op 07-01-2018 om 12:51 NL]
Hallo Jonathan,zie ik goed,er ontbreekt toch nog een pootje links ?
GR Pascal
[Bewerkt door strandjutters op 07-01-2018 om 12:51 NL]
strandjutters
-
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 60 times
Hallo Pascal,
Dat klopt, hoewel de bewaringstoestand erg goed is, is er toch meestal het één en ander weg, of ligt er bijvoorbeeld onder gevouwen. Ik zou hem nog kunnen gaan zoeken vanaf de onderkant, maar de kans dat ik het fossiel dan beschadig is erg groot, vooral omdat je dan de stevige onderkant eigenlijk aan het verzwakken bent. dus om te voorkomen dat het stuk uit elkaar valt, heb ik besloten het hierbij te laten. Mocht ik later nog eens van deze krabben tegen komen, zou het mogelijk kunnen zijn dat ik er wel voor ga om de achtste poot te vinden.
Met vriendelijke groet,
Jonathan
Dat klopt, hoewel de bewaringstoestand erg goed is, is er toch meestal het één en ander weg, of ligt er bijvoorbeeld onder gevouwen. Ik zou hem nog kunnen gaan zoeken vanaf de onderkant, maar de kans dat ik het fossiel dan beschadig is erg groot, vooral omdat je dan de stevige onderkant eigenlijk aan het verzwakken bent. dus om te voorkomen dat het stuk uit elkaar valt, heb ik besloten het hierbij te laten. Mocht ik later nog eens van deze krabben tegen komen, zou het mogelijk kunnen zijn dat ik er wel voor ga om de achtste poot te vinden.
Met vriendelijke groet,
Jonathan