Prep. Barasaurus besairiei ? Madagascar.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Prep. Barasaurus besairiei ? Madagascar.

Hallo iedereen.En bedankt Tim

Tot zover ben ik geraakt deze avond,het stuk rond de heup lijkt een beetje op een warboel.
Morgen zien we verder
GR
strandjutters
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Hey Pascal, hoe heb je eigenlijk beslist wat boven- of onderkant is van dit fossiel? Kon je dat afleiden uit de botstukjes die uitstaken?
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- strandjutters
Hallo Frederik,nee ik ben ervan uitgegaan dat de platte kant de bodem is en de ronde kant gevormd door de elementen de bovenkant is.
Het is ook zo dat de knobbels (Stenen )Zo gevormd worden door de mineralen die aanwezig zijn in het dode dier,als je er dan vanuit gaat dat die eerder zullen zakken in het sediment dan in mindere mate stijgen,dan is de dikste zijde onder het fossiel meestal de onderzijde,maar hier weer dezelfde theorie ,wat als het dier op zijn rug is gestorven ?.Het waren spleetbewoners,en ze zijn zeer vaak verrast door modderstromen en levend begraven
Het kan dus goed zijn dat ik hier de onderkant prep,denk jij dat ook misschien ?
GR
[Bewerkt door strandjutters op 25-12-2017 om 00:14 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 25-12-2017 om 00:19 NL]
Het is ook zo dat de knobbels (Stenen )Zo gevormd worden door de mineralen die aanwezig zijn in het dode dier,als je er dan vanuit gaat dat die eerder zullen zakken in het sediment dan in mindere mate stijgen,dan is de dikste zijde onder het fossiel meestal de onderzijde,maar hier weer dezelfde theorie ,wat als het dier op zijn rug is gestorven ?.Het waren spleetbewoners,en ze zijn zeer vaak verrast door modderstromen en levend begraven
Het kan dus goed zijn dat ik hier de onderkant prep,denk jij dat ook misschien ?
GR
[Bewerkt door strandjutters op 25-12-2017 om 00:14 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 25-12-2017 om 00:19 NL]
strandjutters
Hallo, och Pascal, je kunt um altijd nog in doorschijnende hars gieten; dan kun je de andere zijde ook nog prepareren en dan is het net alsof het skeletje door de ruimte zweeft.
Kan `ie meedoen met StarWars.
May the force be with you...enne... goeie Kerst en aanverwante dagen gewenst!
Bert
Kan `ie meedoen met StarWars.
May the force be with you...enne... goeie Kerst en aanverwante dagen gewenst!
Bert
Elbert
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Prep. Barasaurus besairiei ? Madagascar.
spannend!strandjutters schreef:
Hallo iedereen.En bedankt Tim
Tot zover ben ik geraakt deze avond,het stuk rond de heup lijkt een beetje op een warboel.
Morgen zien we verder
GR
is het de heup of toch de schouder?
Groet,
Niels
Niels
- strandjutters

Hallo,vrolijk kerstfeest iedereen.
Hallo Niels en Elbert,Hier een foto die Bieke geeft gemaakt met haar telefoon.Als deze poot gestrekt zou zijn is hij tussen de 16 en 18 cm.De positie van de poot zie je op andere afbeeldingen enkel bij achterpoten.
Ik werk nu wat verder,misschien zien we straks iets meer

GR
strandjutters
Fijne feestdagen iedereen.
Pascal, het ziet er werkelijk indrukwekkend uit. Misschien ook nog eens de volledige steen fotograferen zodat we beter kunnen inschatten welke delen van het beestje er nog in zitten. En ook om in te schatten hoe lang jij nog aan het preppen bent. ????
Vriendelijke groeten, Wim
Pascal, het ziet er werkelijk indrukwekkend uit. Misschien ook nog eens de volledige steen fotograferen zodat we beter kunnen inschatten welke delen van het beestje er nog in zitten. En ook om in te schatten hoe lang jij nog aan het preppen bent. ????
Vriendelijke groeten, Wim
- strandjutters

Hallo Wim,hier wat foto,s die je heb gevraagd,de vloertegel is 32 cm.
Op foto drie ze je het heup-botje die ik net heb vrijgeprept.
Ik denk toch meer en meer dat ik omgekeerd prep

Maar het maakt niet echt veel uit ,We zien wel .
GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen.
Alweer een stapje verder,al lijkt het geen grote stap ;(
Bij het stuk die ik ben begonnen zit ik nu vast,ik heb alle stukjes bot vrijgeprept die ik kon vinden.
Voor dat ik begin te graven ben ik naar de voorkant vertrokken,daar zie ik het borstbeen(Foto twee) uit de steen steken,merkwaardig ik zie op de andere zijde van dit borstbeen ook geen fragmenten van wervels,die zou ik daar wel aan de een of ander zijde moeten zien zitten,ik weet dus nog steeds niet wat boven of onder is.
Bij foto twee denk ik nu zicht te hebben op het opperarmbeen van de voorpoot,dat zou goed nieuws zijn als die poot compleet in de steen steekt,aan de hand van deze poot kan precies de soort waar genomen worden,dit zou bij dit stuk toch goed nieuws zijn,gezien de kop en staart ontbreekt.
Nu wat meer over de prep.
Het stuk is de grote van een vloertegel en is 8 cm dik,dus geen simpele klus om dit steeds onder mijn bino te krijgen,ik heb dan ook nog het probleem dat ik een ontsteking heb op mijn linker arm,daar is de pees zwaar ontstoken ik moet ik voortdurend medicatie nemen en pijnpleisters plaatsen,ook om het uur ijsplaketten op de pijne plaats plaatsen,gelukkig prep ik met mijn rechtse hand,maar het is niet makkelijk

Gelukkig is mijn gedrevenheid sterker dan de pijn

Morgen nog een dag vrij,ik hoop op een doorbraak naar de volledige poot vooraan,dit zou een topper zijn.
GR en tot morgen
strandjutters
- Everhardus
Indrukwekkend om te volgen, ziet er top uit ! Fijne kerst nog en suc6 met de ontsteking !