Naturalis zoekt kleine vertebratenbotjes voor educatief programma
Naturalis zoekt kleine vertebratenbotjes voor educatief programma
Beste fossielenverzamelaars,
Naturalis vernieuwt momenteel haar totale museum en educatieve aanbod. Voor de nieuwe zaal over Nederland in de ijstijd ontwikkelen we een workshop BewIJstijd!, waarin leerlingen op zoek gaan naar naar fossiele bewijzen uit de ijstijd. Een van de thema’s in de workshop gaat over variatie in het vertebrate skelet. Leerlingen onderzoeken zelf overeenkomsten en verschillen in diverse skeletten van muis tot mammoet. Hiervoor zijn we op zoek naar fossiele botten uit Nederland van met name kleine ijstijddieren als muis, mol, desman, lemming enz.
Onze vraag is wie mogelijk zulke fossielen van muis, mol, desman, lemming enz. in zijn of haar collectie heeft en bereid is deze aan Naturalis over te doen. We zijn met name geïnteresseerd in lange beenderen, ribben en wervels. Bij voorkeur hele botten, maar fragmenten zijn uiteraard ook welkom. Hopelijk kunnen jullie ons helpen om zo de interesse van jonge kinderen voor fossielen aan te wakkeren en stimuleren.
vriendelijke groet,
Tim van Wessel / Hansjorg Ahrens
Educatieve Ontwikkeling Naturalis
Hansjorg.Ahrens@naturalis.nl
Naturalis vernieuwt momenteel haar totale museum en educatieve aanbod. Voor de nieuwe zaal over Nederland in de ijstijd ontwikkelen we een workshop BewIJstijd!, waarin leerlingen op zoek gaan naar naar fossiele bewijzen uit de ijstijd. Een van de thema’s in de workshop gaat over variatie in het vertebrate skelet. Leerlingen onderzoeken zelf overeenkomsten en verschillen in diverse skeletten van muis tot mammoet. Hiervoor zijn we op zoek naar fossiele botten uit Nederland van met name kleine ijstijddieren als muis, mol, desman, lemming enz.
Onze vraag is wie mogelijk zulke fossielen van muis, mol, desman, lemming enz. in zijn of haar collectie heeft en bereid is deze aan Naturalis over te doen. We zijn met name geïnteresseerd in lange beenderen, ribben en wervels. Bij voorkeur hele botten, maar fragmenten zijn uiteraard ook welkom. Hopelijk kunnen jullie ons helpen om zo de interesse van jonge kinderen voor fossielen aan te wakkeren en stimuleren.
vriendelijke groet,
Tim van Wessel / Hansjorg Ahrens
Educatieve Ontwikkeling Naturalis
Hansjorg.Ahrens@naturalis.nl
fossielen hebben ook niet het eeuwige leven
Antw: Naturalis zoekt kleine vertebratenbotjes voor educatief programma
iemand?
fossielen hebben ook niet het eeuwige leven
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Hoi Hansjorg
Ik denk dat deze niet op grote schaal verzameld worden. Je moet er zin in hebben en geduld. Er zijn er een paar die zich er op toegelegd hebben. Veel klein spul is gefragmenteerd. Ik heb zelf ook maar weinig in mijn collectie. Mijn muizenkiesjes heb ik ooit weggegeven.
Hopelijk meldt zich nog iemand hier of via de WPZ.
[Bewerkt door sjaak op 15-12-2017 om 10:17 NL]
Ik denk dat deze niet op grote schaal verzameld worden. Je moet er zin in hebben en geduld. Er zijn er een paar die zich er op toegelegd hebben. Veel klein spul is gefragmenteerd. Ik heb zelf ook maar weinig in mijn collectie. Mijn muizenkiesjes heb ik ooit weggegeven.
Hopelijk meldt zich nog iemand hier of via de WPZ.
[Bewerkt door sjaak op 15-12-2017 om 10:17 NL]
Groet,
Niels
Niels
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Ik heb de oproep ook op onze Facebookpagina gezet. Wellicht heb je ook al contact opgenomen met de WPZ?
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Hoi Hansjorg, ik moet nog steeds kijken, laat het je weten als ik iets heb maar het zal niet veel zijn. Ik heb wel veel kaakjes trouwens..
Groeten,
Hester
Groeten,
Hester