Prep. Barasaurus besairiei ? Madagascar.
Antw: Prep. Barasaurus besairiei ? Madagascar.
Spannend verhaal dit en uitstekend werk, ik volg het met groot plezier en wens u alvast een vaste hand voor de voortzetting in 2018!
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo bedankt Mark.
Wel een off day vandaag,mijn pc heeft het laten afweten en ik kan dus geen nieuwe foto,s maken.Ben nu bezig op een reserve pc van mijn zus.
Met de prep had ik ook een moeilijke dag,het was in de ene hand de naald en in de andere de tube secondelijm.
Er zaten natuurlijke breuken in de steen ter hoogte van de voorste ribben,op een gegeven moment zat ik zelfs in stof te preppen.
Het was dus zeer moeilijk vandaag,de botjes preppen behoorlijk goed,maar das ook aan de andere zijde dat deze botjes dus vrij vlug de matrix lossen,en dan heb je vliegende botjes,das niet de bedoeling natuurlijk
Maar de schade is beperkt,en het valt met het blote oog niet op.
Ik heb nu 6 wervels vrij en 5 ribben,morgen zien we verder.
GR
Wel een off day vandaag,mijn pc heeft het laten afweten en ik kan dus geen nieuwe foto,s maken.Ben nu bezig op een reserve pc van mijn zus.
Met de prep had ik ook een moeilijke dag,het was in de ene hand de naald en in de andere de tube secondelijm.
Er zaten natuurlijke breuken in de steen ter hoogte van de voorste ribben,op een gegeven moment zat ik zelfs in stof te preppen.
Het was dus zeer moeilijk vandaag,de botjes preppen behoorlijk goed,maar das ook aan de andere zijde dat deze botjes dus vrij vlug de matrix lossen,en dan heb je vliegende botjes,das niet de bedoeling natuurlijk

Maar de schade is beperkt,en het valt met het blote oog niet op.
Ik heb nu 6 wervels vrij en 5 ribben,morgen zien we verder.
GR
strandjutters
- strandjutters
Gelukkig nieuwjaar iedereen,en veel leuke vondsten 
GR

GR
strandjutters
- strandjutters
Ben ik ook van plan,zit al een stuk verder,alhoewel zeer moeizaam,
heb vandaag 7 uur geprept en ben pas twee wervels opgeschoten.
De ribben zijn zeker niet gemakkelijk,het is constant uitkijken of ze gaan vliegen,lijkt wel een vogel die ik prep
Maar het komt waarschijnlijk wel goed,ik ben toch tevreden
GR
heb vandaag 7 uur geprept en ben pas twee wervels opgeschoten.
De ribben zijn zeker niet gemakkelijk,het is constant uitkijken of ze gaan vliegen,lijkt wel een vogel die ik prep

Maar het komt waarschijnlijk wel goed,ik ben toch tevreden

GR
strandjutters
Hallo Pascal, aller eerst een goed en gezond 2018. Het is een wonder wat ik mag aanschouwen de laatste dagen. dat je er zoveel geduld voor kan opbrengen elke keer. Je ziet iets groeien en ziet er geweldig uit hoor. Is wat anders als haaientanden ed. Ga zo voort en we zien uit naar het eind resultaat.
Groet,Ben.
0000000000
Wat nieuws uit Madagascar waar ik nu ben. Heb juist 15 dergelijke fossielen kunnen dedouaneren. Morgen naar Ilakaka om er nog te gaan bekijken vooraleer ze totaal vernietigd worden om te kijken of er safieren inzitten. Heb recht op 2 keer 23 kilo bagage, dus zal mijn kleren maar achterlaten denk ik.
Pascal, hou er de moed in!
Pascal, hou er de moed in!
- strandjutters
Hallo iedereen.
En bedankt Ben
Ik ben al een stuk verder in die 3 afgelopen dagen.
Ik denk dat de volledige linker zijde deze week klaar zou moeten zijn(Inclusief,de complete wervelkolom ) ,maar morgen is het ook weer werken geblazen,dus t,zal voor s,avonds zijn.
Ik had Murphy op bezoek dit weekend
Zaterdag mijn PC kapot,en vanmiddag wou ik nog wat slijpen maar mijn machine deed het niet meer,de kooltjes waren weg,gelukkig had ik nog reserve kooltjes,dus na het slijpwerk terug in mijn prepkot,ik wil beginnen preppen maar ik had geen luchtdruk meer,ff gaan kijken naar mijn compressor en daar bleken de kooltjes ook weg te zijn,van een toeval gesproken,ook hier was ik voorzien en had er nieuwe op reserve.
Helaas,ik heb wel foto,s gemaakt met de GSM,maar ik ken daar niets van op deze op het forum te plaatsen via een GSM,ik doe dit normaal via picasse.
GR
[Bewerkt door strandjutters op 01-01-2018 om 23:49 NL]
En bedankt Ben

Ik ben al een stuk verder in die 3 afgelopen dagen.
Ik denk dat de volledige linker zijde deze week klaar zou moeten zijn(Inclusief,de complete wervelkolom ) ,maar morgen is het ook weer werken geblazen,dus t,zal voor s,avonds zijn.
Ik had Murphy op bezoek dit weekend

Zaterdag mijn PC kapot,en vanmiddag wou ik nog wat slijpen maar mijn machine deed het niet meer,de kooltjes waren weg,gelukkig had ik nog reserve kooltjes,dus na het slijpwerk terug in mijn prepkot,ik wil beginnen preppen maar ik had geen luchtdruk meer,ff gaan kijken naar mijn compressor en daar bleken de kooltjes ook weg te zijn,van een toeval gesproken,ook hier was ik voorzien en had er nieuwe op reserve.
Helaas,ik heb wel foto,s gemaakt met de GSM,maar ik ken daar niets van op deze op het forum te plaatsen via een GSM,ik doe dit normaal via picasse.
GR
[Bewerkt door strandjutters op 01-01-2018 om 23:49 NL]
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen;
Het is mij gelukt om van de telefoon een foto door te sturen ,niet zo duidelijk maar toch toonbaar

Ik heb het nieuwjaar weekend heel wat uren geprept aan de ribben en wervelkolom ,dit is zeer moeilijk omdat de botjes op de bodem liggen en deze bodem is niet echt stabiel,Das deze splijtbreuk dat ze gins gebruiken om hem open te kloppen.
Maar met de naald is dit zeer precies werk,je wilt tenslotte niet dat ze gaan vliegen.
Heb ook het stuk tussen de poten al wat afgewerkt.
GR
strandjutters
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Het ziet er al heel mooi uit Pascal. Vakwerk!
Jammer dat ie zijn koppie er niet bij heeft.
Jammer dat ie zijn koppie er niet bij heeft.
Groet,
Niels
Niels