Benen kraal of fossiel?
Benen kraal of fossiel?

Hallo, misschien niet de juiste plek om dit te posten maar onlangs kwam ik in een zandwinning dit voorwerp tegen dat door de mens gemaakt lijkt te zijn, het is geen metaal, het lijkt op bot.
Iemand enig idee of dit een natuurlijk gevormd object is of bv een kraal if sieraad? Het heeft dezelfde kleur als de pleistocene botten daar...groet microliet
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Antw: Benen kraal of fossiel?
Tja het lijkt geen bot. Normaal zou ik zeggen dat dit een limoniet is met een gekke vorm maar deze lijkt zo perfect symmetrisch dat ik ga twijfelen.
Groet,
Niels
Niels
Dat iedee had ik ook al, die limoniet concreties kunnen de gekste vormen hebben.. ben altijd al sceptisch met dit soort vondsten. Onder de microsciop lijkt het niet op klei oid. Het lijkt redelijk op het buitenste massieve deel van een bot, maar als het geslepen en geschuurd is lijkt dat alweer anders.. andre kant ziet er net zo uit. Toch moeilijk soms! Ik zal later nog wat betere fotos posten!
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Als het geslepen bot is zou je botstructuur moeten zien. Met het oog of een close-up foto en zeker onder de microscoop. Misschien eerst dat onderzoeken.
Groet,
Niels
Niels