Prep. Barasaurus besairiei ? Madagascar.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Prep. Barasaurus besairiei ? Madagascar.

Hallo iedereen.
Deze middag vakkundig het stuk matrix verwijderd,ik had al een tijdje door(Geen 100 procent) dat in dit stuk niet meer zou zitten.En de matrix stond aan deze zijde gespleten (De splitbreuk)
Mijn gedacht was juist blijkt nu,maar er is ook niets te zien op de matrix eronder.
Dus ben ik maar beginnen voorzichtig graven,na een uur of wat nog altijd niets gevonden ;(
GR
[Bewerkt door strandjutters op 06-01-2018 om 22:02 NL]
strandjutters
Fantastisch prepwerk Pascal. Als ik de wervelkolom op zijn zij zie liggen, zou ik de andere kant van de ribbenkast en de pootjes onder het reeds geprepareerde deel plaatsen.
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
- strandjutters
Hallo Stijn,dat was ook mijn gedacht.
En het is ook zo dat de rest onder het stuk steekt die ik nu al heb geprept.
Morgen prep ik het verder uit en dan zie je de bewijzen.
Ik had jouw gedachte eigenlijk al door gemaild naar Wim deze avond,hij is nog steeds in Madagascar.
GR en tot morgen
En het is ook zo dat de rest onder het stuk steekt die ik nu al heb geprept.
Morgen prep ik het verder uit en dan zie je de bewijzen.
Ik had jouw gedachte eigenlijk al door gemaild naar Wim deze avond,hij is nog steeds in Madagascar.
GR en tot morgen

strandjutters
- strandjutters

Hallo Stijn,hier de laatste foto,s van vanavond,hier wist ik al hoe laat het was

De ribben keren terug onder de wervelkolom.
Ik kan nu beginnen met de afwerking,ik vond het zelf wel spannend

GR
[Bewerkt door strandjutters op 07-01-2018 om 01:27 NL]
strandjutters
Hallo Pascal, je zou wellicht kunnen overwegen om de wervels rondom vrij te preppen.
Dan verlies je een stuk matrix (waar niets in zit) maar daar krijg je dan wel een dot mooie anatomische details voor terug.
Is natuurlijk wel even meer werk...
Wat je ook doet, het is een mooi stuk!
groeten, Bert
[Bewerkt door Elbert op 07-01-2018 om 07:04 NL]
Dan verlies je een stuk matrix (waar niets in zit) maar daar krijg je dan wel een dot mooie anatomische details voor terug.
Is natuurlijk wel even meer werk...
Wat je ook doet, het is een mooi stuk!
groeten, Bert
[Bewerkt door Elbert op 07-01-2018 om 07:04 NL]
Elbert
Dit is prachtig prepwerk, Pascal, proficiat.
Ik heb het topic uiteraard met belangstelling gevolgd; het is eens iets anders dan een trilo preppen. Al blijft de techniek, geduld en vaardigheid goed van pas komen.
Beste groeten
Lugo
Ik heb het topic uiteraard met belangstelling gevolgd; het is eens iets anders dan een trilo preppen. Al blijft de techniek, geduld en vaardigheid goed van pas komen.
Beste groeten
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
- strandjutters
Hallo bedankt Luc.
Hallo Elbert,dit lijkt mij geen optie,ik kan door de ligging van de ribben niet bij de wervels komen.
Ik begin straks met de afwerking en wacht dan op het volgend stuk,misschien heb ik dan wat meer geluk
GR
Hallo Elbert,dit lijkt mij geen optie,ik kan door de ligging van de ribben niet bij de wervels komen.
Ik begin straks met de afwerking en wacht dan op het volgend stuk,misschien heb ik dan wat meer geluk

GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen.
Ik ben klaar wat de prep betreft,enkel nog wat plekjes matrix bijwerken en dat is het.
De eerste twee foto,s wat nat om het stof er nog eens af te spoelen.
De laatste dus het eindresultaat,je ziet op foto 2-3 de rechterkant waar ik de ribben heb vrijgeprept,die allemaal verdwijnen onder de Barasaurus,hij ligt dus op zijn zij.
Op de foto,s zie je nog een ligt randje aan de onderkant van de ribben,dit randje laat ik zo omdat er tientallen kleine botjes in die rand zitten,hier op die foto,s niet goed zichtbaar.
Achteraf bekeken had ik misschien beter de andere kant geprept,daar zitten de twee poten zeer waarschijnlijk compleet in het stuk.
Maar goed we kunnen niet meer terug en ik ben toch wel blij met mijn eerste Saurusprep

Ik heb in totaal 114 uur aan dit stuk geprepareerd.
GR Pascal
[Bewerkt door strandjutters op 07-01-2018 om 17:36 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 07-01-2018 om 17:40 NL]
strandjutters
Toch wel ongelooflijk knap werk Pascal!
De volgende komen eraan. Ben morgen op de vindplaatsen in de hoop er volledige te vinden.
Vriendelijke groeten, Wim
De volgende komen eraan. Ben morgen op de vindplaatsen in de hoop er volledige te vinden.
Vriendelijke groeten, Wim
- strandjutters
Hallo Wim.
Ben blij dat je het mooi vind
Ik denk niet dat je dit resultaat zou behaald hebben door de steen door te slaan in de splitbreuk.
Als ik de splitbreuk nu volg dan was dit een ramp geweest voor dit mooi fossiel,de split loop rechtdoor en het fossiel geeft niveau verschillen tot 3 cm,dus met andere woorden ,het zou compleet verwoest zijn geweest.
De kans dat ik de andere poten zou vinden is zeer groot,maar er lopen natuurlijke breuken door dit stuk,door nog eens zoveel matrix weg te nemen op de andere zijde is de kans zeer groot dat het op verschillende plaatsen zou breken.
GR Pascal
Ben blij dat je het mooi vind

Ik denk niet dat je dit resultaat zou behaald hebben door de steen door te slaan in de splitbreuk.
Als ik de splitbreuk nu volg dan was dit een ramp geweest voor dit mooi fossiel,de split loop rechtdoor en het fossiel geeft niveau verschillen tot 3 cm,dus met andere woorden ,het zou compleet verwoest zijn geweest.
De kans dat ik de andere poten zou vinden is zeer groot,maar er lopen natuurlijke breuken door dit stuk,door nog eens zoveel matrix weg te nemen op de andere zijde is de kans zeer groot dat het op verschillende plaatsen zou breken.
GR Pascal
strandjutters