dit vond mijn pa tussen andere stenen/keien
dit vond mijn pa tussen andere stenen/keien
Wat is dit? het heeft de vorm van een tand en heeft ook iets wat lijkt op sporen van een afgekraakte tandwortel.Alleen lijkt de oppervlaktestructuur niet echt op die van een tand volgens mij. het heeft ook een inkerving langs de zijkant.
science is fun
Antw: dit vond mijn pa tussen andere stenen/keien
dit is nog eens een foto van de inkerving langs de zijkant en mss een iets wat duid op een tandwortel. Wat denken jullie hiervan?
science is fun
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Pablo,
Mijn eerste idee is dat je vader een stuk vuursteen heeft gevonden. Dit heeft vaak grillige vormen die wat lijken op tanden/botten en dergelijk. In feite is het dus geen fossiel, maar gewoon een vreemd gevormde steen.
Mijn eerste idee is dat je vader een stuk vuursteen heeft gevonden. Dit heeft vaak grillige vormen die wat lijken op tanden/botten en dergelijk. In feite is het dus geen fossiel, maar gewoon een vreemd gevormde steen.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Ook mijn idee.
De zijkanten zijn ook zo glad dat ik me niet eens kan voorstellen dat het van een kruipgang oid afkomstig is.
De zijkanten zijn ook zo glad dat ik me niet eens kan voorstellen dat het van een kruipgang oid afkomstig is.
Robert Mensink
- fossielenjagers
- Contacteer:
Ja precies, duidelijk vuursteen. Ik heb in de loop der jaren heel wat rare vormen van vuursteen gevonden. Als je dat stukje op een ander stuk vuursteen slaat moet je het kunnen horen, als het een vrij hoog geluid geeft is het vrijwel zeker vuursteen.
Bram
Team Fossielenjagers
Team Fossielenjagers