Attenborough and the Sea Dragon (2018) Documentary
-
Antw: Attenborough and the Sea Dragon (2018) Documentary
Interessante documentaire. Die Chris Noore heb ik in '97 en '98 in de UK ontmoet. Hij is niet alleen een lokale verzamelaar, maar ook een succesvolle handelaar die over de hele wereld contacten heeft met musea, andere handelaren en particulieren. Hij had een baan in een Europese ruimtevaartorganisatie vertelde hij, maar koos uiteindelijk voor de vrijheid van een commerciële verzamelaar. In ieder geval heb ik van de film genoten. Mijn dank.
Wilson
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Graag gedaan! Bijzonder dat hij daarvan kan leven. Een baan bij een Europese organisatie geeft, bij vaste aanstelling, veel zekerheid maar heeft misschien ook iets van een gouden kooi.
Op de website staan nog meer BBC documentaries, waaronder die van de "giant dinosaur".
Op de website staan nog meer BBC documentaries, waaronder die van de "giant dinosaur".
Groet,
Niels
Niels
Merci voor de link. Een documentaire naar mijn hart met veel tijd voor beelden van de vondst, opgraving en preparatie. Maar toch een bummer dat die schedel niet gevonden werd.
[Bewerkt door Stijn op 12-01-2018 om 16:38 NL]
[Bewerkt door Stijn op 12-01-2018 om 16:38 NL]
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
- sjaak
- Contacteer:
Misschien vinden ze die nog. Zou niet de eerste keer zijn.
Wat ik mij afvraag is waarom die grote ichthyosaurus als dader wordt aangemerkt en niet bv de pliosaurus, die toch ook een behoorlijke bek en bijtkracht had en in dezelfde tijd leefde. Of vergis ik mij?
Wat ik mij afvraag is waarom die grote ichthyosaurus als dader wordt aangemerkt en niet bv de pliosaurus, die toch ook een behoorlijke bek en bijtkracht had en in dezelfde tijd leefde. Of vergis ik mij?
Groet,
Niels
Niels
-
Dacht ook aan de mogelijkheid van een flinke Pliosaurus. Volgens Dave Martill (de meneer die aangaf hoe de beet was toegediend) zou de Pliosauridae met de naam Liopleurodon het grootste (tot nu toe bekende) zeereptiel geweest zijn. Schatting van de lengte is zo'n 15 meter of meer. Ik weet echter niet of er een Pliosauridae van die grootte tijdens de Jura periode van de besproken Ichthyosaurus heeft bestaan. Wel is mij bekend dat er restanten van Liopleurodon tussen Wimereux en Boulogne zijn aangetroffen!
groet
groet
Wilson
- sjaak
- Contacteer:
Die zoek ik ook nog steeds daar!
Maar de ichtyosaurus wervel die je daar kunt vinden zijn sowieso al groot. Groter dan de pliosauruswervels van daar in mijn bezit.
Maar de ichtyosaurus wervel die je daar kunt vinden zijn sowieso al groot. Groter dan de pliosauruswervels van daar in mijn bezit.
Groet,
Niels
Niels